[AR] Wedstrijd Vaardigheid met Kareltje :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xSietske

Wedstrijd Vaardigheid met Kareltje :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 00:39

Halloo allemaal,

Alweer een paar weken geleden deden ik en mijn vriendin (NoaLoverr) mee aan een menwedstrijd vaardigheid met Kareltje. Was voor ons en voor Karel de eerste keer. Het ging echt supergoed voor de eerste keer, 6e van de 20, 2 balletjes eraf, en maar net buiten de tijd, maar we hadden wel veel lol :)) Heb niet heel veel foto´s, helaas. Tips zijn altijd welkom! :)

1. Ervoor,
Afbeelding

2. Instappen,
Afbeelding

3. En toen begon het
Afbeelding

4.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!
Xx

Edit; ohja, de sulky hangt als we stilstaan indd een beetje naar achter, kwamen wij toen ook achter. zitten nou gaatjes bij in het tuig en hij zit dus weer goed ;P

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 01:39

_O- :') het bordje achterop je sulk, gewéldig! heel origineel, die had ik echt nog niet eerder gezien, leuk hoor!
En idd, knap resultaat zo voor de eerste keer, mogen jullie zeker trots op zijn!

Ik vind het tuig alleen wel niet helemaal optimaal zitten. het borsttuig zou echt wat hoger mogen, zit nu wat te laag. Strengen mogen korter, die staan zelfs slap in draf. En dan heb je hopelijk voor een groot gedeelte ook het probleem met je lichtogen opgelost. Het is op de foto lastig te zien, maar dat zit igg heel raar; volgens mij worden de lichtogen gigantisch naar achteren, zelfs van het schoftje af getrokken. Dat is echt niet de bedoeling. Op de 2e foto lopt er ook nog een riem (buitensingel??) heel erg raar, aan de voorkant van het schoftje. De halsriem van het borsttuig ligt ook niet helemaal lekker. Borsttuig is ook echt wat aan de lange kant, broek zit ook wat laag.

Jullie, en met name je pony, zullen nog meer (veilige, comfortabele) pret beleven als het tuig wat beter zit, het zit nu helaas niet goed. Lamoen lijkt zelfs bijna uit de lichtogen getrokken te worden (heb je wel een stophaak er op?), daar zou ik echt mee oppassen.

Op deze manier trekt de pony voornamelijk met z'n schoftje (dus z'n rug) terwijl het de bedoeling is dat hij met z'n borsttuig zou moeten trekken.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 08:07

Holyshet! Geweldig
Mooi resultaat.
Tip voor volgende keer, bij d/v wedstrijden mag je alleen op de koets in de vaardigheid in het enkelspan, dat scheelt het gewicht van je groom, kan je je harder.

xSietske

Re: Wedstrijd Vaardigheid met Kareltje :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 10:37

dankjulliewel voor de tips!
ja het tuig zit nou beter, en van t borsttuig indd, zal ik wel gaatjes bij maken, dankje ;p

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:07

Hahaha geweldig, dat bordje met Holyshet _O- _O-

Leuke foto's!

xSietske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 21:31

Dankjee :D

Anoukz05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:49

Wat een leuke poown! en geweldig, Holyshet :D

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:09

Holyshet _O- Leuke foto's! :D