[AR] Lekker in de buitenbak!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Lekker in de buitenbak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 19:32

Vandaag eindelijk normale foto's gemaakt van Booster!

Ben er zelf echt heel blij mee :D! Heb nu geprobeerd mijn handen lager te houden. Heb ook gekeken om de lamoen stokken lager te doen maar dat maakte de sulky echt slechter gebalanceert. Ik ga zsm naar Kraay om mijn lamoen stokken rechter te buigen zodat het lager kan, maar de pony heeft nu geen last ervan verder!

Paspoortje: Booster, 3,5 jaar, Welsh A, ruin. Enkele weken beleerd

Eerst optuigen
Afbeelding

Als je haar maar goed zit ! (ja ook die 3 sprietjes die zijn voorpluk heet XD)
http://smartiechick.nl/gallery/albums/u ... G_0319.jpg

Na ingestapt te hebben even lekker draven
Afbeelding

In wendingen komt hij nog wat terug, balans moet nog ontwikkelen he :D
Afbeelding

Maar hij sjouwt lekker vindt ik :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Soms is de aanleuning nog wat rommelig, bij overgangen en wendingen, mag wel met 3,5 toch ;-)
Afbeelding
http://smartiechick.nl/gallery/albums/u ... G_0381.jpg

galopje! Vindt ie nog wat moeilijk maar doet het zooo braaf!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voorzichtig vragen om wat te 'vertrekken' op lange zijde
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Beany001

Re: Lekker in de buitenbak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:56

Zie er heel leuk uit. Doet het erg goed.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:16

Leuk paardje je hebt hem al lekker aan het lopen, wat mij opvalt is op foto 4 (en vooral aan die kant ook op andere foto's) het borstblad verplaatst en te kort lijkt. Dit kan ook een moment opname zijn, maar heb het vermoeden dat hij wat langer mag doorlopen.

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:20

mooie combinatie hoor! Hij loopt fijn voor een onervaren pony, lekker kilometers maken!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 20:23

Thanx :D:D

Hij biedt het zelf erg makkelijk aan! Begin nu voor het eerst te merken wat mensen bedoelen als ze zeggen 'getalenteerd paard' ;-) Mijn rijpony was altijd hel om iets voor elkaar te krijgen maarja, die was ook niet echt getalenteerd....

Heb trouwens ook de andere kant op gegalopeerd hoor, waarom daar geen foto's van zijn... Geen idee :D

Rivaldo, zoiets zeiden sommige mensen op vorige foto's ook, maar heb tuigmaker gevraagd, en die zegt dat de meeste met te lang rond rijden en dit juist goed is......... Dus ik nu in twijfel :(

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 01:25

Hij sjouwt al lekker!

Heldere foto's, stuk duidelijker :j

Klopt, ik was één van die personen die dat zei. En helaas.... ik blijf er toch echt bij. Vind het gehele tuig net wat te klein. Ook de lendenriem v/d broek mag net wat meer naar voren, gaat helaas niet aangezien dat niet kan, omdat die te klein is.

Dat het niet zou kloppen dat het borsttuig te klein/kort zou zijn en dat juist veel mensen met 'te lang' rijden......... dat is echt voor het eerst dat ik dat hoor, en ik twijfel dan ook echt aan de juistheid van die uitspraak..... Bij een 2span móet het borsttuig wel doorlopen tot aan het schoftje; want daar wordt'ie namelijk aan vastgemaakt. Zo hoort het in feite ook bij een enkelspantuig, alleen wordt het dan niet vastgemaakt aan het schoftje. Dat zou volgens jou tuigenmaker betekenen dat alle 2spannen dus in feite met een te lang borsttuig rijden.... := Maargoed, tuigenmaker kan er ook weinig mee. Hij kan moeilijk (niet) het borsttuig zomaar verlengen. En helaas vind ik ook het schoftje nog steeds aan de korte/kleine kant. Heb je die wat groter en langer, kan het lamoen ook makkelijker wat naar beneden, evt. in combi met het verstellen van het lamoen. Bij twijfel; laat eens een deskundige tuigenpasser komen, zoals www.demenner.nl, ook nog wel bij jou in de buurt. Ik ben bang dat die hetzelfde zal zeggen, dat het borsttuig net wat krap is.

Tuig past gewoon nét niet. Persoonlijk zou ik dit tuig verkopen (die raak je echt wel kwijt voor een leuk prijsje) en dit tuig, of een ander tuig, in maatje groter kopen. Weet niet wat voor maat tuig dit is? Gok shet-maat? Mijn Welsh A past ook nét geen shetmaat. Die zit tussen shet en pony in.

Wat mij eerlijk gezegd wel stoort, is je korte broek/rokje en je sandalen/slippers. Is eigenlijk not-done bij het mennen. vind dat zowiezo niet 'horen' en niet veilig als je met paarden bezig bent, ookal is het heel erg warm.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 12:36

Hij zei dat voor enkelspan hij goed is, en tweespan idd langer moet zijn (20 cm langer dan enkelspan). Ik had geinformeerd om een nieuw borsttuig te kopen (of zelfs compleet B pony maat tuig); dus ze houden een mogelijkheid om geld te verdienen af, lijkt me niet dat ze dat doen als ze het niet echt menen.
Maat van tuig is 'A' pony.

Ik ga inderdaad nog wel even verder informeren en het B-pony tuig uitproberen. Als dat inderdaad beter zit dan gaan we natuurlijk daarvoor.

Lamoen lager doe ik niet omdat de wagen dan gaat stuiteren; ze zitten op het allerhoogst. Ze kunnen nog een end omlaag; maar dan zouden eerst lamoenstokken rechter gemaakt moeten worden.

Ben blij dat je om mijn veiligheid denkt mbt kleding! Maak je er maar geen zorgen over ;-)

Vindt wel dat hij echt wel leuk toont voor het wagentje. In de wei etc is het niet eens zo'n hele mooie pony (wordt wel steeds mooier gelukkig na alle tegenslagen van de winter, maar..) maar zo voor de wagen gaat ie toch wel beetje showen en dan is hij toch wel heel erg leuk!

Zit wel te denken om zijn manen te scheren... Hij heeft hele lelijke manen, soort rasta en heel kort en weinig ook :( Net als zijn staart :(

Binne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:45

Leuke pony en ziet er goed uit! +:)+

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:42

Ik vind hetbtuig wel mooi zitten hoor. Vaak ik het borstblad in de enkelspannen te lang. Zo kunnen de strengen netjes doorlopen en de pony trekt waat het moet trekken. Met een lichte sulky helemaal goed.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 22:23

Thanx! :D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 20:52

Napie schreef:
Ik vind hetbtuig wel mooi zitten hoor. Vaak ik het borstblad in de enkelspannen te lang. Zo kunnen de strengen netjes doorlopen en de pony trekt waat het moet trekken. Met een lichte sulky helemaal goed.

Dat zei de tuigenmaker ook ja. Maar goed ik informeer wel even verder! Bedankt in ieder geval :D

Syllke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 23:15

Wat een leuke pony! Jullie zijn lekker bezig. Ook die galop ziet er al gecontroleerd uit, zo op de foto's. Ga zo door (ook met posten!)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 13:51

Bedankt! Ja galop gaat best redelijk voor zo jonge pony :D

Hij vindt t niet makkelijk hoor, maar kleine stukjes per keer, hij komt er wel!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:08

Citaat:
Wat mij eerlijk gezegd wel stoort, is je korte broek/rokje en je sandalen/slippers. Is eigenlijk not-done bij het mennen. vind dat zowiezo niet 'horen' en niet veilig als je met paarden bezig bent, ookal is het heel erg warm

Ik heb echt geen moeite met de kleding. Vid het eigenlijk een beetje een onzin opmerking wat mij betreft gaat ze poedelnaakt op de kar zitten...lekker boeiend. Maaaaarrrr ALSJEBLIEFT trek een paar goede schoenen aan. Je raakt verminkt voor het leven als paardlief erop gaat staan.

Verder: koop een paar rode leidsels :D :D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 20:55

Cowgirl schreef:
Citaat:
Wat mij eerlijk gezegd wel stoort, is je korte broek/rokje en je sandalen/slippers. Is eigenlijk not-done bij het mennen. vind dat zowiezo niet 'horen' en niet veilig als je met paarden bezig bent, ookal is het heel erg warm

Ik heb echt geen moeite met de kleding. Vid het eigenlijk een beetje een onzin opmerking wat mij betreft gaat ze poedelnaakt op de kar zitten...lekker boeiend. Maaaaarrrr ALSJEBLIEFT trek een paar goede schoenen aan. Je raakt verminkt voor het leven als paardlief erop gaat staan.

Verder: koop een paar rode leidsels :D :D

hahah ja, rode leidsel is wel vet idee :D

Die schoenen tja. Lief hoor dat jullie je zorgen maken over mij, maar really, don't ;-) Echt niet nodig.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:12

Ziet er al heel goed uit, leuk beestje! En je kar en tuig <3

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 22:05

haha bedankt :D:D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:28

Ik vind het er prima uitzien!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 22:27

Gelukkig :D! Het gaat echt elke keer weer beter, meer balans etc. Knappe pony!

Elm0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:03

Leuk beessie! Op de foto's heeft ie hele mooie manen vind ik. Niet scheren!

jojo_pranjic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:56

Ik weet dat het echt al een heel oud topic is, maar ik moet dit even vragen :D. Welke sulky is dit? Ik zoek er namelijk nog een en deze ziet er echt heel goed en degelijk uit :9

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:02

Leuke pony! Wat ik me nou al een tijd af vraag moet je ook een grotere bak hebben? Want je hebt er nog een karretje achter hangen enzo. Ik stel mij dit echt voor dat je bijna alleen maar over de hoefslag kan rijden. Of heb ik dit helemaal mis? :o

Ik vroeg dit mij al een tijdje af :)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 08:15

Echt HEEL oud topic ja, haha!!

Het was een Kraay tweewieler maar echt aanraden kan ik hem helaas niet, altijd problemen met de balans gehad. Resulteerde in stuiteren op de rug.... Daarnaast woog hij nog een 100 kg en mijn vierwieler nu is maar 110 en daar draagt pony niets op zijn rug bij hobbels in de weg...

Yenni: het is met een aanspanning fijner rijden in een grotere bak ja.

jojo_pranjic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 20:51

Oohw oke nou ja bedankt voor het antwoorden in iedergeval. :)