[AR] Inschaling 2span dressuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Inschaling 2span dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 15:34

Ik wil volgend jaar ook 2span dressuur gaan starten.
Ik heb zelf ZZ enkelspan gestart, en de bedoeling is 2span te starten straks met 2 pony's die enkelspan ZZ gelopen hebben (1 vorig jaar, ander mag nu ZZ, dus hoop wel voor het eind van het jaar een puntje te rijden).

Met dit span moet ik gewoon B starten omdat ik zelf nooit 2span gestart ben. Tot zo ver is de inschalings tabel duidelijk.

Er staat wel duidelijk bij 'hoogste persoonlijke stand tweespan dressuur', maar verder alleen 'stand dier 1' en 'stand dier 2'.
Wat als ik weer met 2 enkelspan pony's(die dus al iets gelopen hebben, zoals mijn jonkies die beide nu L enkelspan lopen) ga starten en ik zelf hoger gereden heb.
Gaat het om de 2span stand van beide dieren, of de stand in wat voor span dan ook?

Anke

Re: Inschaling 2span dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 07:28

Dat vind ik een hele goede vraag, ben benieuwd naar de reacties...

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:10

Ik zou dispensatie aanvragen bij de KNHS, dan moet je dit formulier invullen:
https://www.knhs.nl/kenniscentrum/regle ... -aanvraag/

Ik heb eerst met vierspan dressuur gestart en toen ik M dressuur was dispensatie aangevraagd en ik mocht met die pony's in het M dressuur starten.
Toen ik met tweespan ZZ vaardigheid was mocht ik beide pony's gelijk in enkelspan in het ZZ vaardigheid starten.

Ik denk dat je met Roos en Withney dispensatie kan krijgen om gelijk het Z te mogen starten als je dat wil.
Je moet natuurlijk wel in je aanvraag aangeven wat je wil, dus als je liever in het M start dan zou ik dat aanvragen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 11:48

B starten vind ik geen probleem, 2 enkelspannen maakt geen 2span ;). Vermoed dat ik er dan wel snel doorheen ga. Het gaat me meer om een eventueel volgend span.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:19

Heb ook even in het reglement gekeken, maar kan geen voetnoot o.i.d. vinden (zoals het tweespan/tandem) dat het gaat om de stand van de pony's in een tweespan. Dus ik denk dat ze naar de stand van de dieren in het enkelspan kijken. Dispensatie aanvragen is dan het slimst in het geval van het volgende span. Waarschijnlijk krijg je dan gelijk wel 20 winstpunten erbij als je een klasse lager start dan in de tabel staat. Dus dan ben je na twee wedstrijden als je gelijk winstpunten rijdt ook al snel klaar. Je hoeft dan geen B meer te verwachten, gok ik, als de pony's al M/Z zijn in het enkelspan en jij in het tweespan ook al M bent. Ze kunnen af en toe lekker streng zijn bij de KNHS, want in sommige dispensatie gevallen hangen ze daar dan ook nog een eis aan van "mag niet op kampioenschappen starten in deze klasse". Maar om even te wennen met een jonger tweespan is dispensatie aanvragen geen verkeerd idee. :)