Ik zoek een leuk tweewielig wagentje voor mij A-pony. Welke sulky is licht van gewicht, redelijk simpel en met een beetje mazzel bezorgd aan huis? Welke sulky hebben jullie en waarom?
Nee ik heb hem 2e hands gekocht. Monteren was heel eenvoudig, heb hem uit elkaar gehaald om over te spuiten, het balanceren wat lastiger. Maar hij is alleen voor als ik met 2 man rijdt, en dan ligt hij prima.
Inderdaad. Als je het kan betalen zou ik ook voor een HCA gaan. De cavalettie is wel fijn hoor, maar een HCA zit lekkerder en is betere kwaliteit. Ik heb mijn cavalettie ook echt alleen maar voor als er mensen mee willen. Als ik alleen ga, wat meestal wel zo is, heb ik een enkelzitter erbij. Als ik ooit veel geld hebt komt er hier ook een HCA, en dan kan ik nog niet zeggen wat er dan blijft en weggaat, haha!
ThePast03
Geplaatst: 23-07-13 21:59
HAR --> AR
Diana29
Geplaatst: 24-07-13 11:39
ik heb vorig jaar een cavaletti gekocht, zelf gemonteerd (mijn man ) dat was vrij eenvoudig, ja, de qualiteit is niet heel erg goed, maar in verhouding met de prijs is die oke. afstellen vond ik vrij moeilijk, heb ik dan ook iemand bij gehaald, maar verder is het een leuk ding
Ik heb zelf een sulky van Cavalier en ben daar heel erg blij mee. Heb een pony van 113cm. Sulky is wel iets zwaarder dan een cavaletti, maar gaat wel heel lang mee. Mijn zusje heeft een cavaletty en moet regelmatig dingen repareren, maar in verhouding met de prijs is het ook redelijk. Hij is wel heel ligt en dat is fijn voor de pony. Zou wel het nieuwere model nemen met de brede spaken in de wielen en gebogen bomen. HCA hoor ik ook veel goede verhalen over maar kun je meestal maar met 1 persoon op en met cavalettie of die van mij ook met 2 volwassenenen nog wel. Moet je niet door het mulle zand gaan rijden natuurlijk Let ook op dat als je wedstrijden wilt gaan rijden de spoorbreedte voor een Apony minimaal 110cm moet zijn, dus dat mag alleen met mijn sulky!! Bij HCA kun je ook geen menschort voor dus moet je in ruitertenue.