Hoe leer ik Targetten aan mijn pony?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

saffiralove1

Hoe leer ik Targetten aan mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 14:33

Hoi allemaal!

Heeft iemand tips hoe ik Targetten aan kan leren?
Het gaat me vooral om het "commando en de hulp".
Mijn pony Saffira verward buiging met Targetten.
Alvast bedankt!!
Groetjes saffiralove1

NikkivanOlst

Re: Hoe leer ik Targetten aan mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:10

Hoezo verward je paard buigen met targetten? Dat vind ik wel een hele rare haha :=

Het targetten is puur target voor de neus, op aanraking clicken en belonen. Een paard is nieuwschierig van aard dus zal de target vaak willen aanraken in het kader van 'hey wat is dat?'

Let wel op dat je de target elke keer achter je rug draait als je de target niet vraagt!

saffiralove1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 19:53

Oke bedankt. Inmiddels heb ik het al goed geoefend, en het gaat steeds beter.
En idd, ht is een beetje raar dat mn pony die twee verward, maar ja, wat kan je ertegen doen?? k' Snap ook niet hoe ze het voor elkaar krijgt haha! :D Ook dat gaat trouwens steeds beter :)

Eerst kende ik de Clickertechniek zegmaar nog niet, daar ook pas een cursus voor gevolgd.

In principe is mijn vraag door deze tip al beantwoord. Het 'probleem' was eigenlijk dat ze het moeilijk vind haar hals rond te buigen naar rechts (en laat ik daar nou net gestaan hebben :P ), maar naar links doet ze het met gemak *\o/* . Daarom ben ik nu vooral de rechterkant soepel aan het trainen. :):)