Commando voor buiging?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Commando voor buiging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 16:56

Sinds een week of 6 heb ik een nieuw paard waar in het verleden VD mee is gedaan. Hij kan de Jambette, Spaanse pas en de buiging (2 voorbenen naar voren, achterbenen gewoon op de plek). De vorige eigenaresse heeft dit nooit met hem gedaan dus aan haar kan ik het niet vragen.

De Jambette en Spaanse pas kan ik hem op commando laten doen, maar hoe vraag je die buiging? Hij heeft het mij uit zichzelf getoond (op de poetsplaats, maar dat mag niet van mij).

Of kunnen dat verschillende hulpen zijn? SP en Jambette doet ie dmv aanwijzen met zweepje :)

NikkivanOlst

Re: Commando voor buiging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:38

Wat voor paard is het en hoe is hij verder getraind?

Misschien proberen zweep/hand op de singelplek te plaatsen met commando 'Plié' of 'buig'

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 16:47

Oké, ik zal dat eens proberen! Het is een 10 jarige Flemmingh x Jazz, M2 niveau (heb hem ook om te dressuren, maar dit zat erbij :))). Heb voorheen wel eens een fries gereden die ik de Jambette geleerd had, vond het dus wel leuk dat deze ook wat kan op vd gebied. Misschien kan hij nog wel meer dingen maar dat heb ik nog niet ontdekt. Hij is trouwens heeel enthousiast als je wat gaat vragen.