Parelli: Welke spullen waar aanschaffen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Parelli: Welke spullen waar aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 15:07

Meestal vraag/krijg ik voor mijn verjaardag iets praktisch, maar dit jaar wist ik niks. En toen bedacht ik me, dat ik eigenlijk al tijden iets met parelli zou willen doen, maar het domweg te duur vond. Nu zou het dus wel kunnen...

Ik neem aan dat als ik de Level 1 & 2 Kit neem, ik alle spullen en al het leermateriaal heb dat nodig is?
Graag zou ik dan lid worden van de savvy club voor de korting etc. maar om dit te doen heb je al een creditcard nodig, en die heb ik niet. -O-
Kan dat echt alleen met een creditcard?
Anders zal ik zelf nog een behoorlijk bedrag bij moeten leggen.

Wie helpt me even, want ik voel me even heel erg dom nu. :o?

Lara

Re: Parelli: Welke spullen waar aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 15:26

Ik ben Savvylid, maar weet dat er op het NHforum sowieso ook heel wat zitten. Vanuit dat forum word ook regelmatig een massabestelling gedaan geloof ik, dat scheelt je dan ook in importkosten en verzendkosten :)

NH forum is gewoon http://www.nhforum.nl/ :)

Mocht het daar of op een andere manier niet lukken, wil ik eventueel het wel voor je bestellen vanuit mijn Savvy-account :)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 15:46

Allereerst, wat een lief aanbod!

Ik heb me aangemeld op het NH forum, maar kan nog niet echt iets vinden over bestellingen. Hoe lang duurt het overigens voor je de spullen hebt? Wel een tijdje zeker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 15:47

Wil je er echt mee verder gaan? Want je kan wel iemand anders voor je laten bestellen, maar als je uiteindelijk alsnog lid wil worden van http://www.parelliconnect.com (dan ben je automatisch lid van de savvy club voor de kortingen) dan heb je toch die creditcard nodig.. Je kan trouwens ook eerst lid worden voor je een pakket besteld, de eerste maand is gratis en je vindt daar alvast level 1 op dus kan je kijken of het wat is ;)

Ik had ook geen creditcard maar heb er speciaal hiervoor eentje aangeschaft, je hebt tegenwoordig heel fijn van die prepaid creditcards. Zet je zoveel (of zo weinig) geld op als je zelf wil en dat geld gebruik je voor de betalingen.. Is gewoon een aparte kaart dus, en makkelijk aan te vragen (hier toch, weet niet meteen wat je in nederland hebt).

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 15:51

Ik weet het nog niet, eerst maar eens level 1 en 2 en dan zie ik wel verder, het lijkt me erg leuk maar ik heb er nog niet echt een mening over gevormd.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 15:55

Je kunt als het goed is ook je lidgeld per bankoverschrijving betalen. Hiervoor moet je wel even bellen met het UK office voor de betaalinstructies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 15:55

Ok :) Wat je ook kan doen is kijken voor de net wat oudere pakketten (het zogenaamde rode level 1 en blauwe level 2). Met wat geluk vind je deze 2e hands, ik dacht dat het level 1 nu zelfs weer via Parelli zelf te krijgen was (of een tijdje terug toch). Mij hebben ze deze aangeraden omdat er veel meer zeg maar achtergrondinformatie op te vinden is. De nieuwere pakketten zouden eerder wat beperkter zijn en krijg je niet zo de theorie over het hoe & waarom mee, en dat heb je met die andere ook. De nieuwere pakketten (heb ik mij laten vertellen) zouden zo zijn gemaakt dat je eigenlijk meteen & regelmatig les nodig hebt .. waar je met de andere gewoon zelf aan de slag kan omdat je ook heel veel achtergrondinformatie meekrijgt. Bij mij deed die informatie het net, ik weet niet hoe dat bij jou zit natuurlijk ... (ik had "vroeger" ook wel Parelli geprobeerd, kende enkel de 7 games en wist niks van het hoe & waarom, en dus werkte het allemaal niet, en dus was Parelli stom :+ ).

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 16:03

Zo'n vroeger ervaring heb ik nou ook, toen ik een jaar of 15 was via marktplaats dvd's gekocht, bleken het kopietjes te zijn, ik snapte er juist helemaal geen hol van helaas...

Ik wou juist de dvd's omdat les hier praktisch onmogelijk is. Pfff wat een gedoe zeg, nu snap ik weer waarom ik het jaren wou maar nooit gedaan heb. Stel ik word savvy lid, kan ik dan wel aan die achtergrond info komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:06

Haha, ik heb het ook allemaal (veel te) lang uitgesteld :Y) Zo'n gedoe inderdaad :+ Maar even doorzetten, hier was het het meer dan waard ;)

Via Parelli Connect vind je sowieso wel heel veel info :j Daar heb je niet alleen het level 1 maar ook heel veel andere filmpjes en dingen om te bekijken. Zelf ben ik op Connect gaan snuffelen toen ik al een stuk van het rode level 1 gekeken (en geprobeerd) had, dus ik weet niet hoe het is als je als compleet nieuw persoon je daar aanmeldt .. Maar ondanks dat ik al zo'n uitgebreide pakketten heb vind ik er nog steeds heel veel nieuwe info, dat weer wel ;)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 16:18

Hhhm, dan dus toch maar eens voor een creditcard kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:20

Ik zou dat zeker wel doen :j
Kan je sowieso ook eerst kijken wat je ervan vindt, zonder dat je (dure) pakketten gaat aanschaffen ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:33

Als je een creditcard wilt hebben, kun je bij de Primera voor een klein bedrag (geloof 10 Euro) een prepaid creditcard krijgen, waar je al naar behoeven zelf geld naartoe kunt storten, tot max 2500 Euro per jaar.

Kijk even hier:

http://www.primera.nl/cadeaukaarten/gam ... -visa-card

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-13 09:19

Ah kijk, da's een ogede tip! Dankje. :D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 21:39

Ik heb inmiddels de creditcard gehaald, ook dat, wat een gedoe zeg!

Maar nu ik dan eindelijk lid van meneer parelli z'n clubje ben, heb ik het even helemaal gehad.
Sorry hoor, maar omdat hij niet vanuit NL levert (terwijl hier toch hele parelli clubs zijn? ) moet ik even 25 euro verzendkosten neerleggen? En nog even 25 euro belasting eroverheen ook. Dat scheelt wel even 50 euro, dat vind ik persoonlijk nogal wat.
Ik ga even goed nadenken of ik dat er wel voor over heb, of dat hij die stick in z'n reet mag steken. :=
De hoop het pakket nog op mijn verjaardag binnen te krijgen, heb ik inmiddels laten varen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:42

Je kunt kijken of je via Parelli UK kunt bestellen. Dan bespaar je iig de verzendkosten vanuit de USA.

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:54

Je hoeft niet perse via parellishop in Amerika te bestellen, kan via Engeland. Maar er zijn ook nederlandse/belgische bedrijven die het verkopen. Ik weet zo even niet meer hoe ze heten, maar als je even googled vind je het vast.
Het zou jammer zijn dat je je er niet in gaat verdiepen, het is zo leerzaam! Het heeft mijn band met welk paard dan ook zoveel beter gemaakt. Tis helemaal niet moeilijk, als je er maar voor open staat en geduld kan opbrengen. Succes!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 21:56

Hhhm oké...
Tja mischien naïef van mij, maar ik ging er vanuit de zo'n groot merk gewoon goed verkrijgbaar en snel leverbaar is. -O-
Dat ik nu ietwat gefrustreerd overkom is omdat ik dat van iedereen (ouders/vriend/familie) voor mijn verjaardag krijg, het is natuurlijk wat last minute maar hé, wie wil verkopen moet leveren, en ik had het zo leuk gevonden als iedereen met een stick/string/touwhalster had kunnen komen. :o

Erres jij fleurt me weer wat op, ik ga googelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:44

Er zijn inderdaad in principe mogelijkheden om het goedkoper hier te krijgen :j Zelf heb ik nog nooit wat besteld dus kan je niet helpen :+ Ik dacht dat je ook via bepaalde instructeurs (in Nederland dan) kon bestellen, maar weet ook niet juist hoe dat werkt. En via het NH forum doen ze regelmatig een groespbestelling, en doordat het dan zo'n grote bestelling is vallen de verzendkosten doorgaans weg (heb je enkel de kosten om het binnen Nederland te verzenden omdat 1 persoon het ontvangt).

xezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:50

Als je open staat voor andere "merken", met het zelfde materiaal, zijn er genoeg sites te vinden. Denk bijvoorbeeld aan Equiplay, equixantosbarefoot, nh4all. Allemaal nederlands en geen dure verzendkosten uit de VS.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:10

xezzie schreef:
Als je open staat voor andere "merken", met het zelfde materiaal, zijn er genoeg sites te vinden. Denk bijvoorbeeld aan Equiplay, equixantosbarefoot, nh4all. Allemaal nederlands en geen dure verzendkosten uit de VS.

Sorry dat ik het zeg, maar het is het net allemaal niet.

Aleashop in Belgie verkoopt Parelli spullen. Of je echter via hen gebruik kunt maken van de aanbiedingen die Parelli zelf op zijn website aanbied zul je bij hen moeten navragen.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 09:13

Ik heb andere merken bekeken, maar goed ik moet toch die dvd's hebben, dus de verzendkosten heb je toch wel... Dan maar meteen mooi de spulletjes erbij.

Ik heb zojuist ook nog een mailtje van iemand ontvangen over aleashop, ik ga daar over een kwartiertje als ze open zijn eens naar bellen!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:55

Gypsy schreef:
het is natuurlijk wat last minute maar hé, wie wil verkopen moet leveren

Pardon? Wie z'n probleem is het dat je last-minute bestelt? Sorry, maar je kunt gewoon niet verwachten dat een bestelling vanuit het buitenland de volgende dag voor je deur staat.
Ik bestel al jaren bij Parelli en nog nooit teleurgesteld geweest in de service. Heb nooit langer dan 2 weken moeten wachten op mijn spullen en dat vind ik voor een bestelling uit de UK niet schrikbarend lang.

Je kunt inderdaad ook bij instructeurs bestellen, dan is het er waarschijnlijk sneller. Maar ook zij willen eraan verdienen, dus daar betaal je ook naar.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 09:19

Mwah ik weet niet, ik ben van de patatgeneratie, ik verwacht eigenlijk een bepaalde service zoals dingen snel in huis hebben. Ik dacht dat parelli daar in NL wel groot genoeg voor was, maar blijkbaar valt dat toch tegen dan?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:31

Parelli Nederland is niet zo groot dat ze een heel warenhuis met spullen hebben liggen. Zij moeten ook vanuit de USA laten overkomen.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:22

Gypsy schreef:
Mwah ik weet niet, ik ben van de patatgeneratie, ik verwacht eigenlijk een bepaalde service zoals dingen snel in huis hebben. Ik dacht dat parelli daar in NL wel groot genoeg voor was, maar blijkbaar valt dat toch tegen dan?

Dan had je in Nederland moeten bestellen en niet in de UK.