[AR] [FOTO]Verzameltopic Antieke en Klassieke Rijtuigen / Koetsen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

[FOTO]Verzameltopic Antieke en Klassieke Rijtuigen / Koetsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 11:43

Dit topic is bedoeld om een mooie fotoverzameling van antieke en klassieke rijtuigen samen te stellen.
Het zou heel interessant zijn als je nog iets kunt vertellen over het type wagen, het bouwjaar, en wellicht een stuk historie dat er aan vast zit. Hoe je zelf aan de wagen komt; of dat er mooie waargebeurde verhalen (of sterke anekdotes :D ) over te vertellen zijn.

Wie heeft er een antiek of klassiek rijtuig en rijdt er nog geregeld mee?

Moderatoropmerking:
Let op: aan foto-verzameltopics zijn regels aan verbonden:
- Dit topic is uitsluitend bedoelt voor foto's van antieke of klassieke rijtuigen. Het is dus niet toegestaan om andere foto's te plaatsen.
- Een link naar een compleet fototopic in photobucket of een andere foto-upload site is niet toegestaan.
- Dit is een foto-topic, dus offtopic geklets is niet de bedoeling. Voor offtopic/gezellig geklets is er het HK topic op AR. Je mag alleen op een foto reageren, en niet naar aanleiding van een foto. Een reactie als "Wow, wat is die wagen prachtig gerestaureerd zeg! Waar heb je de rubbers van de wielen laten vervangen?" is een directe reactie op een foto, en dus toegestaan. Een reactie naar aanleiding van een foto "Jullie hadden er eerst toch een ander paard voor staan? Wat is er met de oude gebeurd?" is niet toegestaan. Door dit soort vragen 'lok' je andere off-topic reacties uit, daarnaast is het niet een reactie óp de foto, maar naar aanleiding van de foto.
- Berichten die niet aan bovenstaande regels voldoen, worden verwijderd.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 11:51

Dit is de Weense Victoria van een voormalige stalgenoot. De wagen is gebouwd in 1910 en vorig jaar door de huidige eigenaar zelf helemaal opgeknapt.
Sinds enkele maanden wordt hij weer gebruikt voor bruiloften, gala's en historische tochten, maar ook voor gewoon gezellig recreatief rijden "op een mooie zondag" :) .

(foto komt van zijn website, maar is door mij gemaakt.)

Afbeelding

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 23:46

Wauw mooi hoor!! Wij hebben ook een victoria koets, binnenkort maar eens uit de stof halen voor fotos, we hebben nu een prachtige welsh die ervoor kan.

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 11:48

Enkele weken geleden heb ik een antiek oostenrijks boodschappenwagentje op de kop kunnen tikken. Er is nog veel restauratiewerk aan, maar voorlopig ziet die er zo uit:

Afbeelding

Er komt een haflinger voor te staan.

yentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:05

Leuk topic! Ga ik zeker volgen, omdat ik graag meer wil leren over authentieke rijtuigen. Dat boodschappenwagentje ziet er i.m.o. al leuk uit. Wordt ermee aan koetsentochten meegedaan als het klaar is?

Thomas5

Re: [FOTO]Verzameltopic Antieke en Klassieke Rijtuigen / Koetsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:07

Het wagentje heb ik gekocht om recreatief rond te rijden zondags, maar als de gelegenheid zich voordoet zal er zeker mee gereden worden in koetsentochten.
Over de geschiedenis van deze wagen weet ik niet veel, enkel dat het al een heel oud exemplaar is. De vorige eigenaar heeft het 20 jaar onder een afdak laten staan en nooit mee gereden. Het hout ga ik helemaal vernissen en het metaal glanzend lakken. Ook zou ik er graag originele antieke koetslampen op monteren.
Nog heel wat werk voor de boeg ;-)

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:48

Sorry voor het reageren op een oud topic, maar ik ben inmiddels begonnen aan de restauratie van bovenvermelde wagen.
Na 3 weken klussen ziet die er nu zo al uit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er is nog steeds werk aan maar we kunnen er al eens mee rijden!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 18:55

Fotoverzameltopics mogen altijd omhoog gehaald worden :j .

Ik vind hem ontzettend leuk, Thomas _/-\o_ !

Ben nog altijd heel benieuwd wie er met echt authentiek, antiek en/of klassiek materiaal rijdt. Ik hoop ooit nog eens (als ik veel stallingsruimte heb) een mooie klassieke tweewieler op de kop te tikken met van die grote wielen. Ben ff kwijt welke type dat was.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:57

Wat is die al opgeknapt joh, super! Gaaf als je dat zelf kan! Zou het ook erg tof vinden om ooit nog eens met zo'n mooi antiek rijtuig te rijden, maar voorlopig is het nog een simpele recreatiewagen.

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:42

Gem , bedoel je een Tilburry? Of echt zo'n sjees?

Als mijn wagen volledig klaar is zal ik nog een foto plaatsen inclusief paard ;-)

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:48

Gisteren was het eindelijk zo ver! De eerste rit met de wagen :-)

Afbeelding

Beetje lompe foto, tijdens het inspannen.

En nog een filmpje: Afbeelding

De wagen rijdt comfortabel en zelfs door het bos was geen probleem!