Vaardigheid oefen ik ook nooit. Als de paarden maar dressuurmatig voor elkaar zijn, dan lukt die vaardigheid ook wel.
En om verder de vraag van Gem te beantwoorden:
pfff, lastig hahaha.
Doelen:
als eerste voor alle drie: genieten van ze en regelmatig op buitenrit (onder het zadel of aangespannen)
Amerigo: omdat hij al wat ouder is (19) en pas 4 jaar voor de kar, had ik mezelf eerst als doel gegeven om tot de L dressuur te komen. Echter, gaat hij ineens zo geweldig goed, dat ik al M met 4 wp ben. Dus doel maar bijgesteld en volgend jaar wil ik ook maar eens Z gaan proberen.
Thabor: niet meer bang zijn met mennen met hem. Alleen thuis in de bak gaat dit al heel aardig, maar in de groepsles zit de angst heel dichtbij. Dat wil ik onder controle hebben, zodat ik ook wedstrijden durf te rijden op vreemde terreinen.
Rembrand: tja.... ZZ kampioen worden? en volgend jaar proberen om klasse 3 kampioen te worden (dit jaar bij 2e keer starten in klasse 3 al reserve kampioen geworden met deze topper)
Mijn doelen liggen in de dressuur. Vaardigheid en marathon zie ik als een spelletje (niet denigrerend bedoeld). Ben vorig jaar 2x districtskampioen geweest in de vaardigheid. Super natuurlijk, maar ik ben en blijf een dressuurmuts.
Trainingsarbeid:
Ik probeer de paarden alle drie iedere dag te trainen. Thabor wel voornamelijk onder het zadel, omdat ik daar nog niet alleen mee durf te mennen. Maar hij staat in principe minstens 1x per week voor de wagen. Amerigo men ik ongeveer 4/5 keer per week. Andere dagen wordt hij door zoonlief gereden. En Rembrand men ik 5/6 keer per week mee en rij ik af en toe. Ik krijg 2 of 3 keer per week menles, heb 1x per week les onder het zadel dressuur en 1x per week springles.
De menlessen zijn puur dressuurmatig gericht.
Ik hoop dat ik zo een beetje heb geantwoord als je bedoelde in de OP