Woezel is een 3 jarige shetlander (maar iedereen denkt x kruising) hoewel zijn boekje afgestempeld is door het Nederlandse shetlanderstamboek.
Zijn originele naam is Chico
Ik heb hem helemaal zelf beleerd en ingespannen, ik heb al 5 jaar men ervaring en krijg elke winter menles"
Woezel loopt op een dubbelgebroken watertrens.
Hij heeft dat bond gedoe onder z'n buik omdat het een oude en dus dunne singel is en om schuurplekken te voorkomen..
De foto's met de witte blokjes ben ik, en de andere mevrouw is mijn moeder. Ze leert mennen door mij maar dit is eigelijk voor de fun.
Daar hoef ik geen reactie op.
Info ivm het afstellen van het tuig mag gerust, want dit is de eerste shetlander voor mijn koetsje

En geloof het of niet het is toch aan passen als je altijd een grote hebt gehad.
Hoe vinden jullie hem trouwens lopen op het filmpje met mijn moeder?
Daar loopt hij overduidelijk op zijn eigen benen omdat Woezel vanzelf terug naar mij komt zoals je op het einde ziet.
Woezel wordt voornamelijk door mij dressuurmatig getraind op een vlak veld omdat ik dat nog lichter vind dan door het bos (wij hebben een vrij zwaar bos dat ze nu aan het "plat maken" zijn ) en dus ga ik hem liever wat sparen en op het veld rechtstellen en langzaam opnemen...
Niets heeft haast dus hij mag nog gerust wat buiten de lijntjes kleuren, mijn doel is dat ik gaandeweg hem rechtgesteld en nageefelijk krijg maar de hoofdreden is dat hij er PLEZIER in blijft hebben en dat heeft hij !
Poseren met mijn mama

En het mini filmpje: Hoe vinden jullie hem lopen qua soepelheid enz? Verbetertips
View My Video
Check mijn moeder zijn grote smile op het einde van de film.. dat is toch waarom je het doet.. het plezier!
Woezel is een echte werkmachine die ik echt op een strikt korte training hou want hij blijft gewoon gaan, en mama mag mee omdat ze daarom ook eens ontstressed want dat kan ze bijna niet door haar hoge werkfunctie.
Nog even een foto van woezel laten zien toen ik hem pas had overgenomen van een handelaar.
Vol luis, vol bloedwormen, en graatmager (wat je niet ziet door de imense vacht maar hij was vel over been)
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/849/sterretje.jpg/]

Dus tips welkom, afbraak niet