Hoi, Ik wil graag mn verzorgminishet bekeren voor de sulky (is nog niet allemaal zeker hoor) Ik weet alleen niet of ik maat mini (shet) of extra mini (shet) moet nemen, ze is rond de 75 cm
Ze heeft een bolle buik maar een erg slanke voor en achterhand, oor de rest heb ik zover ik weet niet echt tienden/kennissen die op het mengebied zitten, maar ik zou rond kunnen vragen Is een foto miss handig?
Jaa, ik keek ook naar de foto's op je profiel maar die van jou is een stuk steviger gebouwd, Hasel is heel slan (behalve dr bierbuikjr ) dus denk dat dat mini mini gaat worden...
Mereltje66
Geplaatst: 14-07-13 00:41
Een shet van 75 cm is een mini mini shetlander . Ik heb voor mijn (stevige) shet van 70 cm een extra mini shet tuig, en ik heb er nog een hoop gaatjes bij moeten maken.
cassandra84
Geplaatst: 14-07-13 16:51
Het ligt ook aan het merk tuig welke maat je nodig hebt. Ik heb voor mijn kleine appaloosa van 95 cm, maar slank maat minishet van Ideal
Okee dat word wss extra mini dus Bedankt allemaal!!
dunjaentwidy
Geplaatst: 22-07-13 18:47
Maakt echt uit welk merk tuig. Pasmaat verschilt heel erg, ook per onderdeel (grote broek, groot hoofdstel etc of andersom). Zou gewoon kijken of je m eerst mag passen. Denk dat mini mini wel te klein is... maar als je m terug kan brengen/ inruilen is ook prima toch? gewoon even overleggen met de winkel/ leverancier.
Mijn mini shet hengst van 75 cm heeft maat mini mini shet, die paste bij sommige onderdelen nog steeds niet omdat mn shet zo super klein is. Ik zou dus gaan voor mini mini shet als ik jou was
Ook mijn ervaring is dat het per merk soms wel een maat kan schelen. Ook de verschillende onderdelen schelen soms erg, ook de plek waar het nekstukje aan de borst vastzit en de broekomvang. Ik zou inderdaad vragen of je kunt passen en ander ruilen. Hoofdstellen vind ik altijd ook erg lastig.