[AR] waar op letten bij aanschaf 2 wieler?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

willemieke

waar op letten bij aanschaf 2 wieler?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 09:29

Hallo,

Ik heb een Welsh cob, d pony, waar ik altijd mee gemend heb met een marathonwagen. Helaas heb ik nu niet meer de beschikking over en moet ik opzoek naar een andere wagen.

Gezien mijn budget een marathon wagen niet toelaat dacht ik eraan om een twee wieler te kopen.

De pony is ervaren en braaf, ik start met hem dr en vaardigheid. Ook maak ik veel bosritten.

Nu heb ik helemaal geen ervaring met twee wielers, waar moet ik op letten bij aanschaf?
Iig de spoor breedte voor de wedstrijden. Het liefst geremd ivm met de bosritten..

En wat nog meer? Iets om het zwaarte punt te kunnen stellen lijkt mij?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 10:11

pippenstein

Re: waar op letten bij aanschaf 2 wieler?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 15:36

als je budget niet zo hoog is zou ik geen twee wieler kopen want die cavaletti's grote maat lijken mij niet echt lekker op een buitenrit qua vering. Hoe beter de vering hoe duurder ook ( vanaf 500 euro ) En voor wedstrijden lijkt mij een vierwieler toch handiger en die worden best redelijk vaak aangeboden en sommigen zijn voor de dressuur en vaardigheid toch best aardig. Ik heb zelf een leuke recreatie wagen in de aanbieding waar die van jouw prima voor zou passen. Heeft geen fietswielen en autobanden maar moderne wielen die je ook op marathon wagen ziet ( 350) zie markt menwagens

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 18:25

Tweewielers zijn prima voor wedstrijden, juist makkelijker. Licht, makkelijk mee te nemen.
Fijner dus zelfs nog :D

Waar let je op, degelijkheid, of deze goed in evenwicht te brengen is (dus of alles goed te verstellen is ed, maar ook of deze makkelijk omhoog te krijgen is van voor, dus het punt waar ie voor omhoog klapt goed zit, de sulky moet zweven in de lichtogen). Vering en grootte voor de pony.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 19:16

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 21:51

Zijn er nog meer mensen die met een grotere pony of paard met een twee wieler rijden.

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:23

wil alleen maar zeggen dat je met een beperkt budget geen goede sulky kunt kopen. De betere ( HCA, van der Mee, Aarts, Clipper ) vallen vaak toch wel in de hogere prijsklassen. De cavaletti is volgens mij niet echt heel stevig en kan je bijna niet verstellen ( zitting) Je ziet ze niet veel hier op wedstrijden behalve bij tandem rijden maar dat zijn die met hele grote harde wielen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 09:01

Met beperkt budget kun je ook geen goede wagen kopen. ;)
Als we het zo gaan vergelijken. Ja een recreatiewagen. Maar wil TS dat ook?

Weet natuurlijk niet wat bij TS een beperkt budget is, maar soms staan 2ehands voor een leuk budget prima tweewielers. (anders dan de zwarte HSI tweewieler)

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 11:03

Ik wil idd geen recreatie wagen. Die zijn veelal te zwaar voor het boswerk en in mijn ogen ongeschikt voor de wedstrijden. Een combi marathon recreatie wagen cob maat hebben we gehad, maar die zijn toch nog erg zwaar. Pony maat is echt weer te klein.
Ween goede marathon wagen kan ik niet betalen nu, dus zoek een goed alternatief om mijn pony toch aan de gang te kunnen houden.
Geduldig wachten op er leuke tweedehands is het plan, maar dan moet ik wel weten waar ik op moet letten als ik ergens ga kijken!

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 11:05

Een beperkt budget is idd niet handig maar soms moet je roeien met de riemen die je hebt.....