Sinds kort staat mijn Shetlander voor de kar, en het gaat heel goed!
We zijn vandaag voor de eerste keer op de weg geweest, omdat dat gewoon veel fijner is omdat de wei heel hobbelig rijd.
We hebben ondertussen de stap er goed in zitten, en ook al een aantal keer gedraafd!
We hadden eerst de uiteinden van de strengen (de andere kant, dan die aan de kar zit) ergens vast gemaakt, maar me vader heeft ze pas er af gehaald, zo is het veel fijner! Maar we moesten toen even een oplossing er voor vinden, dus hadden we het zo gedaan
De eerste keer reden we zonder broek, omdat dat voor toen even wat veiliger was. Omdat het allemaal nieuw was voor hem!
Ik heb alleen foto's van de eerste keer, en van vandaag, dat we de weg op gingen.
In die tussen tijd hebben we een stuk of 8/10 keer geoefend in de wei, en hij was er klaar voor om de weg op te gaan!
Natuurlijk eerst tig keer gelangelijnt (schrijf je dat zo goed?

Daarna ook af en toe een band laten trekken (Helaas staat de band net niet op de foto, en had verder geen goeie foto van het bandje trekken)

En dan begint het echte werk!

Ik heb geen foto's van de verdere keren voor de kar in de wei.
Maar wel wat foto's van vandaag op de weg!
Ik had hem vast aan een halstertouw, maar wou ook graag nog wat foto's van hem voor de kar op de weg, dus heb me zusje even er naast laten lopen, kon ik even 2 minuten wat foto's maken!
Hij was heel braaf op de weg, liep lekker door, dus ik dacht, het kan wel even!

Ze heeft al veel ervaring met paarden, en rijd ook altijd op hem, dus vandaar dat ik het aandurfde!

(Leidsels liggen inderdaad op een niet zo'n goeie plek, maar had de leidsels er niet aangedaan, en ze daar even neer gelegd.)
Vinden jullie dat de kar en tuig hem goed passen?

Opmerkingen mogen, maar houd het wel vriendelijk

Groetjes,
Klarinda