(ik weet dat hier al wat topics over zijn maar kon er niet echt een antwoord op mijn vraag op vinden)
sinds een paar maanden ben ik bezig met VD! en dit gaat super goed!
Crystal (de pony) kan al: achteruit lopen, op het blok staan, kusje geven, flemen, mooi staan, en de jambette
alleen met de jambette is toch nog wel het lastigste onderdeel (ik gebruik altijd zelfde commando op zelfde toon)
de jambette leerde ze heel snel na drie keer kon ze hem al: ze slaat haar been uit, alleen de laatste tijd 'kakt' de jambette een beetje in...ze gaat dan schrapen, want ik dan negeer, ik beloon haar alleen als ze hem gestrekt doet zonder (wat gebeurd bij het schrapen) de grond aan te raken.
hoe kan ik er voor zorgen dat ze weer wat meer haar been 'omhoog' optrekt?
ook wil ik een beginnetje maken met de spagaat, maar aangezien je dan de jambette als goede basis moet hebben.. voor de spagaat heb ik de methode van eva roemaat geprobeerd, dus met de balkjes bij de achterbenen, maar dat wilde niet.
en met de jambette achter elkaar doen (om en om telkens ander been) raakte ze van in de war, omdat ze de jambette daarvoor niet goed genoeg doet.. dus kan ik wel tips gebruiken (zowel jambette en spagaat)

ik hoop dat dit genoeg info is voor een beter beeld bij het 'probleem'