Hoe lang duurt het leren liggen gemiddeld?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyIris

Hoe lang duurt het leren liggen gemiddeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 15:11

Heej bokkers :)

Ik ben nu een half jaartje bezig met vrijheidsdressuur met mijn verzorgpony. Ze kan ondertussen al jambette, touch, flemen, spagaat en het begin van de buiging. Deze week heb ik ze een helemaal nat gemaakt en in de paddock gezet. En dan hield ik mij klaar met mijn clicker en snoepjes ;)
Ze is 3x gaan rollen: de 1e keer verschoot ze denk ik dat ik erbij ging zitten en commando zei en beloning gaf. De 2e en 3e keer had ze er al geen problemen mee dat ik klikte en erbij ging zitten. Ik vond dat dus al heel flink van haar. Ik vroeg me daarna af hoe snel ze het eigenlijk door zou hebben. Ik weet dat er veel verschil is tussen paarden, maar weet iemand hoe vaak ongeveer ik haar nog ga moeten natmaken en laten rollen voor ze het ongeveer snapt?

Groetjes Iris :)

NikkivanOlst

Re: Hoe lang duurt het leren liggen gemiddeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 18:33

Nike: 8 weken
Vienna: 2 weken
Silke: 3 dagen
Breezer: 10 minuten

Ligt er maar net aan hoe je het aanpakt en of je paard het commando snapt :)

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:45

Bij jorg duurde het ongeveer 3 a 4 maanden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:51

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 22:42

Cassidy schreef:
10 minuten

http://www.youtube.com/watch?v=O1k5w7BdCXc

(En een waarschuwing, don't try this at home. Deze cowboy weet waar hij mee bezig is!)

Ja, vooral filmpje plaatsen dan xD Hoeveel mensen gaan dit nu thuisproberen.... Ken er helaas teveel die dit hebben geprobeerd en hun paard werd daar niet zo blij van :=

Goed uitgevoerd zoals op de video, alla, maar de mensen die het zo ook maar proberen :n

En ik denk ook niet dat deze video echt bijdraagt, omdat de vraagstelling waarschijnlijk meer in de vrijheidsdressuur kant valt en hoelang het duurt tot het op commando bevestigd is. Dat is met beenlonge ook niet 1 2 3 op commando :)

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 23:36

Wow dat filmpje! Zot, maar ik hou het toch op rollen in de modder denk ik ;) bedankt voor jullie reacties! :D