[AR] Advies, welke wagen voor mini's?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fiorenza

Advies, welke wagen voor mini's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 10:45

Eindelijk zijn mijn mini dames oud genoeg, en binnenkort ga ik ze beleren. Tuig is al onderweg :)
Nu nog een wagen, ik zie alleen door de bomen het bos niet meer, en heb geen idee waar ik moet beginnen.
Ik wil een nieuwe wagen aanschaffen, voor m'n kleintjes (zo'n 85 cm hoog zijn ze). De 4-wielige wagen moet zowel met enkel als dubbel span gereden kunnen worden, dus moet licht zijn. Verder luchtbandjes, geveerd, geremd en moet ivm m'n rug echt comfortabel zitten.
Er zijn zoveel merken, wat is aan te raden? Zijn er eigenlijk showrooms waar ze meerdere merken hebben? Welke wagen gebruiken jullie voor jullie mini's, hoe bevalt tie en in wat voor prijsklasse zit tie? Ik hoor graag ervaringen en voorkeuren!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:59

Fiorenza

Re: Advies, welke wagen voor mini's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 15:01

Ik heb de FAQ doorgenomen, en daar heb ik geen antwoord gekregen op mijn vragen. Graag zou ik wat ervaringen horen en advies :)

wolflupin5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:41

ik ben ook op zoek naar een enkelspan mini wagentje. een concours of een jachtwagentje voor een minishetje vanaf 80 cm.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 06:26

Mijn ervaring met concourswagentjes voor de hele kleintjes dat je als, je lang bent wel heeeeeel groot lijkt achter de pony. Maar dat het voor het rijden van vaardigheid en dressuur lessen wel fijn is.
Maar toch Ik heb een zelf een vierwielige marathon wagen, maar toch rijd ik het allerliefste met mijn HCA Sulky omdat ik dan langere ritten kan maken, zonder dat ze gauw moe worden. Ook door zwaarder terrein.

Ik heb een erg mooie shetlander vierwieler gezien die een beetje het midden hield tussen concours wagen en marathon wagentje bij de Lemelerij in Hengelo.

http://www.delemerij.nl/

macho10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:41

ik heb de sulky cavalettie tof 2 wielertje ruimverstelbaar zowel in hoogte breette en evenwicht (bankje om opte zitten) loopt super licht mijn shetterke geweest slang gebouwd 80cm trok zonder enig probleem 2 volwassen :-)

dunjaentwidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:53

Ik zou voor de kleintjes onder de meter toch sneller voor een sulky/ tweewieler kiezen als een vierwieler. Tenzij je alleen over hele mooie harde paden/ asfalt wilt gaan rijden...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:58

Ik heb voor die van mij van 96 cm gewoon een vierwieler waar ik ook enkelspan mee in de bak en wei rijdt. Dit geeft geen enkel probleem. Tweespan al helemaal niet. Zelf trek ik de wagen ook met gemak naar de wei toe. Voor die kleintjes van 85 zal hij aan de zware kant zijn in het enkelspan in de bak. Dan is een sulky wellicht een beter idee.