Ik zou graag wat meer tips ontvangen bij het longeren. ik heb alleen met halster en longeer touw gelongeerd dit gaat erg goed. ik zou graag is met wat andere middelen willen longeren voor afwisseling. mijn vraag is waar kan ik nu het beste mee beginnen? en hebben ze ook nog een bepaald doel? ik lees diverse dingen over een longeersingel over bijzettouwen en over longeren met dubbele lijnen.
Wat je kan doen is je paard bijzetten, maar hiermee moet je wel opletten dat het juist gebeurd anders kan het paard verkeerd gaan lopen. Ik gebruik zelf vaak balkjes tijdens het longeren.
succes
Lisamartine
Geplaatst: 02-07-13 15:35
Wat wil je bereiken met je longeertraining?
mariska1408
Geplaatst: 02-07-13 15:38
De longeerhulp is heel fijn om mee te longeren, makkelijk in gebruik, en er kan vrij weinig mis gaan met de houding.. Paard loopt gewoon lang en laag zegmaar
Het advies welk longeermiddel goed voor je kan zijn is afhankelijk van waarom je wilt gaan longeren. Voor beweging/training van spieren/richting rijden..? Als we dat weten is het makkelijker om advies te geven.
parelliene
Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-13 20:06
ik leg ook vaak balkjes neer tijdens het longeren. ik wil het voornamelijk gebruiken om hem zijn beweging te geven en zijn spieren soepel te houden.
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 03-07-13 09:33
Dan zou een pessoa ook goed kunnen zijn. Een paard leert daardoor voorwaarts-neerwaarts te lopen in ontspanning. Het is niet moeilijk, alleen de lijnen moet je goed afstellen.