Halthouden net longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sturdyfellow

Halthouden net longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 18:46

Heb mijn paard leren halthouden....en op beide kanten snapt ie t prima t probleem s alleen dat ie t meer niet dan wel doet....hij begrijpt t heel goed maar doet t niet...als je t comando geeft houd ie meteen de pas in en alsaie dan bijna stilstaat loopt ie verder en je kan t gerust tien min volhouden voor meneer luistert....soms gaat t super en doet ie t meteen...beloon m dqn uitgebreid en stop r vaak ook mee....maar t blijft een ramp...iemand tips????

Caira

Re: Halthouden net longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:47

Wat doe je met je leidende hoek?

sturdyfellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 22:32

Richting achterhand voorwaarts en bij langzamer richting hoofd.....maakt weibig uit...heb ook al de ruathouding en baar grons kijken geprobeerd...ook weibig succes....maar hij anapt t geqoon alleen doet t niet....boos worden werkt niet....goed belonen ook niet erg vaak

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:33

En zweepje voor de boeg?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:35

eeh, ik heb ondertiteling nodig...

sturdyfellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 23:28

Zweeploopt ie gewoon door

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:32

Dubbele longe?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:43

sturdyfellow schreef:
Richting achterhand voorwaarts en bij langzamer richting hoofd.....maakt weibig uit...heb ook al de ruathouding en baar grons kijken geprobeerd...ook weibig succes....maar hij anapt t geqoon alleen doet t niet....boos worden werkt niet....goed belonen ook niet erg vaak

ben je dronken ??

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:43

Ik heb heel erg mijn best gedaan om je vraag te begrijpen maar ik kan je schrijfstijl niet volgen..

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:47

Als ie door je zweep heen loopt, leer hem dan eerst maar eens wat wijken voor druk is ;)

Verder kan ik niet zo heel veel meer uit je berichten ontcijferen....

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:48

Poiuytrewq schreef:
sturdyfellow schreef:

ben je dronken ??

ik gok telefoon?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:50

Heb mijn paard leren halthouden. Op beide kanten snapt hij het prima, alleen het probleem is dat hij vaker niet luistert dan wel luistert. Hij begrijpt het heel goed maar doet het niet. Als je het commando heeft houdt hij meteen de pas in en als hij dan bijna stilstaat, loopt hij verder. Je kan het gerust 10 minuten volhouden voor dat hij luistert. Soms gaat het super en doet hij het meteen. Ik beloon hem dan uitgebreid en stop er dan vaak ook mee. Maar het blijft een ramp. Iemand tips?

Voor degene die ABN eisen.

Hoe dan ook, lees even mee, is een lastig probleem!

sturdyfellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 00:46

Thnx bailey...heb beetje een eigenwijze foon...maar opzich t wijken voor druk s weer geen punt...alles pakt ie super op...ben ook met clickertraining bezig en gaat lekker ...alleen dit....hoopte dat iemand t ooit ook s gehad heeft en de gouden tip heeft

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 01:51

Wat ik zei, heb je al eens met de dubbele longe gewerkt? Want dan kun je gewoon remmen.

sturdyfellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 11:26

nee daar heb ik geen ervaring mee...dan heb je idd 2 teugels.....maar juist omdat ie t begrijpt dan moet hier toch wat op te bedenken zijn???

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:28

Denk dat het aan jouw houding ligt. Waar sta je, als je hem wilt laten halthouden?

melk123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:28

als het paard luister naar het commando, moet je vlak voordat hij stil zou moeten staan hem een soort van 'snijden' mijn paard had pressies hetzelfde probleem, het afsnijden deed hem stoppen en nu stopt hij gewoon op commando

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:43

afsnijden met je lichaamstaal. met je centrum, alsof er een lange paal recht uit je buik steekt en hij daar niet langs mag, desnoods met een zweep erbij en je klicker.

dubbele longe zou ik er niet bij pakken voor alleen dit.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:48

aanhouder wint, ik heb dat vaker met mijn pony als hij moet gaan stappen, hij weet de commando's heel goed maar dan heeft hij gewoon geen zin om te stappen. ik blijf dan gewoon heel rustig en blijf hem 'trg roepen'.
hij heeft er ook wel eens een handje van dat als ik hem terug wil in de stap dat hij dan een kleinere volte maakt, en heel soms gaat hij terug naar d stap en dan komt hij meteen na me toe. als ik dan ook maar een klein seintje geef dat hij wat door moet stappen gaat hij weer draven.
maar ach, als dat het enige is.

gewoon veel tijd in steken, als hij weet dat jij de baas bent geeft hij vast en zeker steeds sneller toe.

succes ermee

sturdyfellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 19:42

Ja verder gaat t longeren super....zowel voorwaarts als een overgang terug...ook vlot achter elkaar...alleen dit....afsnijden heb k al geprobeerd en dan gaat ie de volte groter maken tot ie t hek tegenkomt en dan moet ie wel...maar werkt ook niet echt....k was idd van plan om zkr door te zetteb...maar t s wel lastig

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:03

FriesWytske schreef:
Denk dat het aan jouw houding ligt. Waar sta je, als je hem wilt laten halthouden?

sturdyfellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 23:51

Richting zijn hoofd...en heb ook al geprobeerd om soort v op rust te gaan staan en weg te kijken

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:56

Ik heb op mijn werk de paarden leren longeren met lichaams taal. Verder ook heel duidelijk op stem. Om hem langzamer te laten gaan is het eerst met mijn stem en werk het niet zet ik een stap op zij dus met het paard mee. Dan gaan ze vaak al wel langzamer, wil ik hem stil laten staan lukt dit niet op stem of op mijn stap op zij doe is rustig mijn hand omhoog dus dat hij niet schrikt maar wel oplet van ik moet opletten. En te gelijkertijd gebruik ik mijn stem.

Misschien werkt dit bij joun paard?

sturdyfellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 17:28

K ga t proberen....vandaag stond meneer zonder twijfel en meteen op commando stil...heb m de hemel in geprezen...daarna zijn makkelijke kant...en daar moest to h ff vervelend gedaan worden....niet zo lang als normaal maar was niet ontevreden vandaag