Heb een soort grote gele pion en t principe aanraken kent ie nu alleen als k m wat verder houd dus als r iets meer moeite voor gedaan moet worden dqn gaat ie rond staan kijken wat r nog meer interessant is....of hij loopt weg e gaat wat anders doen...als k m dan lok met voer ofzo heb k zijn aandacht wel weer maar dqat s niet de bedoeling. ..heeft iemand tips???
Ja dat kan wel maar dan is naar mijn idee de vrijheid die k zo gaaf vind hierbij een beetje weg
_bokworst
Geplaatst: 22-06-13 14:34
sturdyfellow schreef:
Ja dat kan wel maar dan is naar mijn idee de vrijheid die k zo gaaf vind hierbij een beetje weg
de vrijheid is er niet meteen na een paar dagen, daar moet je naartoe werken. Ik doe nu zo'n half jaar aan vrijheidsdressuur, maar heb pas sinds twee weken geleden het halster + touw weg kunnen laten en vervangen door touwhalster zonder touw. Geduld hebben dus!
ja heb t vandaag weer geprobeerd, het volgen ging vandaag beter en hij zette vandaag ook een stapje naar de target toe....hij was wel van mening dat t goed genoeg was om er naar te kijken dus ik moest m nog ff vertellen dat ie t ook moet aanraken....maar t ging opzich al beter
Vrijheidsdressuur begin je meestal toch vast, neem de jambette/spaanse pas etc, daar moet je een paard gewoon wat bij begeleiden
Ben je wel snel genoeg met je target? Want zelf stel ik altijd: target + aanraken = JA GOEDZO, gelijk target achter je rug en weer opnieuw aanbieden
Vooral het opnieuw aanbieden kan een belangrijk puntje zijn, anders is een paard niet meer geïnteresseerd in de target
sturdyfellow
Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-13 18:33
ja dat had ik al uit mijn boek gehaald dat je t nieuw moet houden en t moet weghalen tussendoor...en t dan opnieuw moet aanbieden....dat heeft ie ook wel nodig want t is snel niet boeiend meer....maar heb t steeds paar x gedaan als t zo qua tijd uitkwam, zo om de drie a vier dagen....maar merk wel nu k t 2 dagen achter elkaar heb gedaan, hij t snel oppakt....ff volhouden dus
als dit goed blijft gaan, dan ga ik beginnen met niet eten...daar zal meneer wel erg boos om worden haha
Ik begin zelf altijd met voerweigeren => dan leert je paard dat hij op de click wel iets mag pakken waardoor hij bij het targetten bij de click beter weet dat hij braaf is en iets krijgt....