Voorhand bewegen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Tirzaaaaaa

Voorhand bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 13:39

Hoii,

Ik doe nu sinds een paar maandjes aan NH en het gaat supergoed!
Ik heb alleen problemen met het bewegen van de voorhand.
Ik weet niet goed hoe ik het moet aanpakken en dan snapt mijn pony het dus ook niet.
Telkens als ik probeer zijn voorhand te bewegen gaat hij gewoon voorwaards.
Ik sta ong. net voor zijn schouder, geef druk op zijn schouder en hoofd.

Iemand tips?

Maureen95

Re: Voorhand bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:43

Ken je de porquinpinegame van Parelli? Moet je anders een keer opzoeken op youtubbe!

_Tirzaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 13:44

Ja die ken ik, daar ben ik ook mee bezig maar het lukt me niet. Ik doe veel met de 7games van pat parelli :) Sorry was ik vergeten te melden.

margotxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:48

Heb je al doorgezet tot hij een stapje juist deed? Of blijft hij gewoon vooruit gaan?
Mss kan het helpen om hem eerst een paar stappen achteruit te zetten, zodat hij meer gewicht zet op zijn achterhand en makkelijker zijn voorhand verplaatst? :)

_Tirzaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 13:52

Ja en direct na stapje goed zetten beloond, maar het bleef dan ook bij dat ene stapje. Als hij dan weer vooruit loopt zet ik hem idd ook eerst weer achteruit. Ik probeer vanavond wel even of dat lukt om hem dan direct zijn voorhand te latn bewegen

margotxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:55

Voor de rest kan ik niet direct iets bedenken.. in ieder geval succes en hou me op de hoogte ;)

_Tirzaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 13:55

Okee, ja doe ik! Dankje

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 14:52

Je blokkeert zijn vooruit niet genoeg. Plaats je lichaam eens meer naar zijn hoofd.

_Tirzaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 15:12

Bedankt voor de tip. Ik ga het weer proberen. Heb het al eerder gedaan maar hij drukt erg tegen..

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:17

Het helpt (bij mij toch) ook als je duidelijk je pony/paard z'n hoofd ook naar de kant brengt waarheen je wil wijken. Dus je staat bijvoorbeeld aan z'n linkerkant ter hoogte van de schouder, dan breng je met je linkerhand (zonder druk) z'n hoofd naar rechts en dan met je rechterhand begin je met het haar-spier-vel-bot duwen op z'n schouder tot hij opzij gaat..
Succes nog!

_Tirzaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 15:22

Bij mij buigt hij dan alleen zijn hoofd. Ik denk dat hij het niet snapt. Dus daarom wil ik mijn hulpen verbeteren maar ik weet echt niet hoe. Ik heb ook les en ik kijk steeds heel goed hoe die vrouw dat doet en af en toe lukt het bij haar wel maar als ik het dan doe lukt het weer niet. OF is het toch een kwestie van blijven oefenen?

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:44

Zet hem voor een hek zodat er geen vooruit is.

_Tirzaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 15:56

I've tried too.. Ohw damn hahah

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:04

Waar leg je je handen neer om hem te draaien? Is dat echt op 1 punt achter die kaak nog? Zo ja, leg dan eens 1 hand op zijn wang en de andere hand op zijn schouder. Netjes voor een hek plaatsen zodat er geen vooruit is, druk op de wang geven(netjes opbouwen in fase) en zodra hij het hoofd draait druk op de schouder geven erbij om te vertellen dat hij die ook moet draaien. Denk goed aan wat hij moet bewegen en help hem daarmee, als alleen het hoofd draait dan moet de schouder dus nog bewegen.

Probeer ook niet gelijk meerdere stappen te zetten, maar dat echt op te bouwen, zijn gewicht verplaatsen in de eerste instantie is al een mooie stap in de goede richting, even een release geven en dan weer vragen, tot je echt een paar stappen krijgt en hij begint te begrijpen wat je bedoeld.
Het is normaal dat ze in de eerste instantie tegen de druk ingaan, ze moeten echt leren wat wijken voor druk betekend. Let op je fases, begint hij te bewegen, ga dan terug in fase, hou het eerlijk.

En hou vol, het duurt nooit langr dan 2 dagen ;)

_Tirzaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 07:34

Bowen schreef:
Waar leg je je handen neer om hem te draaien? Is dat echt op 1 punt achter die kaak nog? Zo ja, leg dan eens 1 hand op zijn wang en de andere hand op zijn schouder. Netjes voor een hek plaatsen zodat er geen vooruit is, druk op de wang geven(netjes opbouwen in fase) en zodra hij het hoofd draait druk op de schouder geven erbij om te vertellen dat hij die ook moet draaien. Denk goed aan wat hij moet bewegen en help hem daarmee, als alleen het hoofd draait dan moet de schouder dus nog bewegen.

Probeer ook niet gelijk meerdere stappen te zetten, maar dat echt op te bouwen, zijn gewicht verplaatsen in de eerste instantie is al een mooie stap in de goede richting, even een release geven en dan weer vragen, tot je echt een paar stappen krijgt en hij begint te begrijpen wat je bedoeld.
Het is normaal dat ze in de eerste instantie tegen de druk ingaan, ze moeten echt leren wat wijken voor druk betekend. Let op je fases, begint hij te bewegen, ga dan terug in fase, hou het eerlijk.

En hou vol, het duurt nooit langr dan 2 dagen ;)

Bedankt voor de tips en info! Ik ga het zeker proberen