Hallo, een hele tijd geleden dat ik nog op het forum geweest ben ivm zwangerschap en geboorte kindje. Ondertussen is mijn dochter alweer 6 maand, mijn tinker Egypt heeft een hele poos niets gedaan en buiten gelopen. Onder het zadel is ze nooit enthousiast, maar ze is ook beleerd voor de kar. Dus tweedehands koets en tuig op de kop kunnen tikken en vandaag zijn ze het komen brengen. Al meteen al eens ingespannen en wow zo enthousiast en voorwaarts heb ik haar nog nooit gezien!! Ik Zou graag eens jullie mening horen, heb een filmpje ook. Ik zal natuurlijk een cursus moeten volgen en zou graag ook begeleiding thuis hebben, want het is niet niks dat mennen!
Laatst bijgewerkt door Gem op 25-06-13 19:06, in het totaal 4 keer bewerkt Reden:Filmpje toegevoegd aan OP
Leuk paard! De broek mag ietjes lager als je het mij vraagt . Een cursus volgen is zeker geen overbodige luxe. Ik weet niet of je ervaring hebt met het mennen? Anders is het raadzaam om eerst een cursus te volgen en dan zelf aan de slag te gaan . Veel plezier samen. Mijn haflingers lopen trouwns ook veel liever voor de wagen .
Bedankt! nee, geen ervaring met mennen. Ben van plan cursus te volgen en me te laten bijstaan door mensen die ervaring hebben met mennen. Mijn paardje staat liever voor de kar dan onder het zadel, ik doe haar er een plezier mee en het is een nieuwe uitdaging voor mezelf!
Klopt het dat je stropstrengen hebt? Naar mijn weten is het niet verstandig om de snelsluitingen direct aan het metalen ding van de strop te maken, omdat die daar niet op/voor gemaakt is. Je kan wel met stropstrengen en veiligheidssluitingen rijden, maar dan 'moet' je er nog even een strengbus tussen zetten:
Ik zat inderdaad ook al naar de sluiting te kijken. En ondanks inzoomen (op telefoon) kan ii nog niet zeggen of het een strop of D ring is haha. Mocht het een strop zijn zou je ook een strop kunnen maken en hier de snelsluiting door kunnen halen (mits grote snelsluiting) zonder dat je iets extra's hoeft aan te schaffen (tip van mn instructeur) Mijn 2 wagens hebben trouwens zowel de mogelijkheid voor een strop als voor een veiligheidssluiting.