[AR] Menhoofdstel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ManonOlsen

Menhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 16:37

Hallo,

Ik ben gestart met de zoektocht naar een nieuw menhoofdstel, alleen kan ik niet vinden wat ik graag wil..

- afzonderlijk verstelbare neusriem
- aansnoerneusriem

Wie weet wat?

JoyCiej007

Re: Menhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:57

Hiervan is de neusriem volgens mij wel afzonderlijk verstelbaar:
http://www.demenner.nl/tuigonderdelen-3 ... cnZszu-2m4

Maareh, 'aansnoerneusriem'? Dat is niet echt gebruikelijk bij het mennen, vraag me af of er menhoofdstellen met dat systeem bestaan. En ik vraag me daarnaast af waarom je dat persé zou willen.......

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:31

Denk dat ze niet persé aansnoerneusriem voor het aansnoeren wilt (mag ik hopen..) maar meer omdat die wat breder zijn, zoals ohz sport, en kinstukje ed.

Dan zou je een losse neusriem moeten kopen, die bestaan als het goed is niet in het mennen.
Afzonderlijk verstelbare neusriem heb je dan ook gelijk als je zo'n ohz neusriem koopt.
Wil je toch een 'normale', die van Ideal zijn afzonderlijk verstelbaar. :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:21

Die van Ideal zijn wel los en afzonderlijk verstelbaar, maar geen aansnoer.
Paul Claessen maakt ze op verzoek met aansnoer.

ManonOlsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 08:59

Een aansnoerneusriem heeft inderdaad een mooi kinstukje, daarnaast verdeelt het de druk beter doordat het kan "bewegen". Die van mij vinden het vele male fijner dan de "orginele" neusriem!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 06:05

JoyCiej007 schreef:
Hiervan is de neusriem volgens mij wel afzonderlijk verstelbaar:
http://www.demenner.nl/tuigonderdelen-3 ... cnZszu-2m4

Maareh, 'aansnoerneusriem'? Dat is niet echt gebruikelijk bij het mennen, vraag me af of er menhoofdstellen met dat systeem bestaan. En ik vraag me daarnaast af waarom je dat persé zou willen.......

Ik heb een aansnoerneusriem op de mijne, ik gebruik 'm niet om 'm strak aan te snoeren.

TS heb je al een hoofdstel gevonden? (gezien dit al een ouder topic is :+ ) Want ik weet even uit m'n hoofd niet welk merk ik heb, maar dat zou ik kunnen opzoeken. Wat bedoel je trouwens met, afzonderlijk verstelbaar? :o?

Wat voor maat zoek je trouwens? Want ik wil misschien mijn hoofdstel verkopen zelfs.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:01

Denk dat TS met 'afzonderlijk verstelbaar' bedoeld dat de (hoogte van) de neusriem onafhankelijk is te verstellen t.o.v. de bakstukken.

Bij veel (oudere type's) menhoofdstellen gaan de bakstukken door lusjes van de neusriem heen; die zitten dus aan elkaar vast. Dus gaat je neusriem automatisch hoger hangen als je de bakstukken hoger doet.

Tegenwoordig zie je steeds meer dat de neusriem 'apart' zit van de bakstukken, en een eigen bakstuk heeft, dus ook afzonderlijk van de bakstukken en bithoogte is te verstellen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:14

Oh, nee die van mij is ook afzonderlijk verstelbaar :j

ManonOlsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 12:31

Nee ik heb helaas nog geen hoofdstel kunnen vinden wat aan mijn eisen voldoet.

Ik ben opzoek naar 2 hoofdstellen in de maat cob, alhoewel ik van mijn rijhoofdstellen weer maar Full heb.

dunjaentwidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:51

Alle hoofdstellen van IDEAL hebben zo'n verstelbare neusriem die los zit van de bakstukken, je kunt geloof ik voor de grotere maten ook zo'n neusriem kopen met een dik kinstukje wat niet aansnoert, maar wel breed en zacht; zoals op deze link; http://www.cavalierequestrian.com/a-287 ... -neusriem/

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 09:45

Ja klopt! alleen maat shet en minishet heeft geen kinstukje. Er zit bij ideal bij de bakstukken een extra riempje naast wat je omhoog en laag kunt stellen waar de neusriem doorheen zit.
Ik heb deze zelf en ben er erg blij mee.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:44

Ik heb maat shet ideal tuig (Zowel enkel als tweespan) en die hebben ook kinstukje :j

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:49

De shetlander ideal eurotech hoofdstellen hebben een verstelbare neusriem en ook een kinstukje dat aan beide zijden verstelbaar is.