ik heb dus een paint merrie van bijna 6 waarmee ik aan de slag wil. Ik wil gaan grondwerken en doe dat al een tijdje, maar ze is 1 mei bevallen van een veulen en ik kan alles nu pas weer oppakken. Het veulen begeeft zich in dezelfde bak en word dan aangeleerd mee te lopen aan de lijn zonder mama. Dus ik heb de kans op met mijn merrie te werken. Ze geeft al kusjes, beginnende jambette en nu dus meelopen aka volgen.
Nu heb ik der zo ver om mee te sjokken. Met en zonder touw en halster. Maar ik wil dit actiever, wat dus voor geen moment gebeurd. Meedraven en galopperen lukt dus ook niet. Ze gaat zeg maar niet sneller. Ze stopt wel zodra ik stop, dus dat is geen probleem. Al betwijfel ik of ze met meedraven en galopperen ook direct zal stoppen, maar dat vinden we wel uit zodra ze uberhaupt mee gaat.
Een zweepje is niet zo'n goeie optie heb ik het gevoel, ze is er niet bang voor maar rent direct weg aangezien ze denkt dat ze losgegooid wordt.
Oja nog een ander vraagje, we hebben een grote bal voor paarden. Ze is er niet bang voor, maar speelt er ook niet mee. Ik heb voorgedaan hoe het moet, maar ze speelt er ook gewoon niet mee.
Wat nu?
Dus als jullie tips hebben, heeeeel graag