Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ElianneV schreef:En ik denk dat het paard niet dag en nacht in de wei moet nog de belangrijkste reden is want als het paard binnen staat ziet die meer mensen
Als die dan binnen staat moet er natuurlijk wel veel mensen in de buurt zijn ( dus vaker.naar hem toe) dan went hij aan mensen
En als je met hem gaat lopen ( is erg belangrijk) en dan af en toe omdraaien en en dan moet die na 1 paadje veder lopen wel stil staan doet die dat niet achteruit ( wat je al deed dus) en als die je omver loopt zou ik hem een klap geven op zijn neus ( misschien zielig maar het moet tot die.respect heeft voor mensen)
En ik zou voor de veilig heid.altijd met zijn 2 zijn
gekvanfleur schreef:wat dacht je van een goede schop onder haar kont?![]()
Hier ook een nieuweling die van de week dacht dat hij naar me uit kon halen. Dat doet ie geen tweede keer meer.
BrittS schreef:gekvanfleur schreef:wat dacht je van een goede schop onder haar kont?![]()
Hier ook een nieuweling die van de week dacht dat hij naar me uit kon halen. Dat doet ie geen tweede keer meer.
Zou wel willen, maar voor ik daar de kans voor krijg heb ik al een paar achterbenen in mn nek. Daarbij komt dat de pony het gevecht aan gaat dus dat heeft weinig zin denk ik.
Pony is prima gewend aan mensen en ze accepteerd ze tot zekere hoogte ook, zolang ze haar maar de leider laten en niks van haar vragen.
Cassidy schreef:Probleem is dat dit haar paard niet is. Wat zij er in een sessie in kan krijgen kan door de eigenaren 5 minuten later verpest worden als ze gewoon weer de kans krijgt om in haar oude patroon te vervallen.
Cassidy schreef:De oefening "plaatsje inpikken" en paard voor je opzij laten gaan, houdt in mijn ogen in dat het paard los is in de ruimte waar je met hem werkt. Dat houdt ook in dat het dier, dat zo te zien de neiging heeft om te trappen, dit ook kan doen als ze zich in haar leiderschap aangetast voelt. En dat is nu net een oefening die ik NIET mee zou nemen. Paard aan een touwhalster en leadrope vasthouden en hoofd naar je toehalen op momenten dat ze wil gaan trappen.
nambi schreef:Daar heb je zeker ook een heel goed punt. Maar zoals te lezen in het eerste voorval heeft ze dat gedaan, waar het paard op reageerde om via de voorkant aan te vallen.