Extra's? Een zweep kan handig zijn maar is niet noodzakelijk
lisa_water
Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-13 19:34
Happie schreef:
Extra's? Een zweep kan handig zijn maar is niet noodzakelijk
die heeft ze niet nodig ze loopt wel genoeg door.
Poiuytrewq
Geplaatst: 12-06-13 19:36
ik longeer een paar keer in de week met de dubbele longe. dat moet je wel kunnen of begeleiding hebben wil je daaraan beginnen. het is een goede manier om je pony te trainen en beweging te geven.
ik gebruik mijn zweep niet alleen om mijn pony door te laten lopen. Hoe ervaren ben je zelf met longeren want dan zou je inderdaad iets met dubbele lijnen kunnen doen
Ik heb wel aardig wat ervaring met longeren. De lange lijnen zit ik ook al aan het denken. En als jullie gewoon longeren gebruiken jullie dan bepaalde hulpteugels?
vandaag geprobeerd met lange lijnen. ze reageerde hier heel goed op. maar ze liep niet al te door. een zweep was ook geen optie dan stond ze een km veder. hoe zou je dit kunnen oplossen? iemand een idee?
Poiuytrewq
Geplaatst: 13-06-13 23:26
Aan wat voor hulpteugels zit je dan te denken??
Een zweep moet je ook maar kunnen gebruiken.. Om hem voorwaarts de drijven of van jou af bijvoorbeeld. ga met iemand aan de slag die er meer van weet, en ook van (jou eigen) lichaamstaal, want als je zelf gaat rotzooien en zoveel vragen op internet moet stellen schort er wat aan je ervaring en handigheid denk ik zo, en daar gaat je pony niet beter van lopen.
bij ons doen ze een hoofdstel in met daarover een een halster en later doen ze alleen hoofdstel om en dan bijgezet eerst losjes als ze naar een paar keer aangewend zijn doe je hem wat vaster om het dier wat naar gevelijker te krijgen