Tussendoor 1x les gehad van de instructeur van een vriendin.
Diddle is 15 jaar, 1,35 hoog. Ruin. En al heel lang beleerd.
Ik men pas sinds dit jaar enthousiast en regelmatig. Maar zat 5 jaar terug voor het eerst achter mijn eigen paard

We doen alles wat we doen voornamelijk recreatief. Diddle staat vlakbij het bos, dus daar gaan we het liefst heen. Maar hij kan zo leuk lopen, daar moet ik wat mee.
We hebben vandaag gewerkt aan loslaten.. En vastpakken. Ik ben heel goed in druk nemen op het verkeerde leidsel

Diddle pakt heel makkelijk vast op rechts

We mennen met een sulky oxer. Niet ideaal, maar het enige wat budgettechnisch mogelijk is. En ach, lekker compact en licht

1.

Deze foto vind ik zelf wel erg grappig

2.

Mooi gebogen!
3.

En netjes gezakt met de hals

4.

Een hard-werkende-pony-close-up

5.

Om hem ook in de lendenen los te kunnen krijgen moest ik ook de galop meepakken. Dit vond ik zelf heel spannend. Dat is te zien aan mijn gezicht

6.

Een flink herhaalde oefening was een gebroken lijn met 3 voltes 10 meter. Dit om te oefenen in de stelling, het los worden en het omstellen.
7.

Een moment waarop ik te horen zou krijgen ''je buitenleidsel!'' maar hij zakt wel heel fijn

8.

Een galopje linksom bleek wat lastiger. Daar kwam dit als reactie op..

9.

Maar hij ging wel heel fijn voorwaarts daarna

10.

*ik weet dat dit topic dubbel staat/stond. Ik heb zelf hierop getemd. Kwam door een bugje bij het plaatsen. Ik kreeg een foto-formaat foutmelding, maar het topic werd blijkbaar wel geplaatst