Verdiep je eerst even hoe dravers beleerd zijn, als ik me niet vergis --> druk op teugels --> harder... (Ik dacht dit ergens gelezen te hebben, zit er zelf helemaal niet in... dus pin me hier niet op vast!)
Maar door te weten hoe het in de drafwereld werkt, kun je daarop inspelen want veel dingen snapt hij misschien niet goed/is hij anders aangeleerd.
Galop blijft voor sommige heel moeilijk, andere springen juist weer heel makkelijk aan. Dat ik denk ik een kwestie van oefenen. Ook dat rustige draven, ga niet denken dat dat in een week goed is... Als een paard zo gewend is altijd hard te moeten gaan, dan is dat er lastig uit te krijgen (weet dat nog bij een paard van een vriendin, super braaf, maar op een bepaald pad in het bos, mocht ze van haar oude eigenaar altijd scheuren, dus was ze niet meer te houden. Gewoonte...)
Verder zou ik even controleren of het zadel/zijn tanden enzo goed zijn.. Want als mijn paard zijn hoofd omhoog gaat gooien, verzetpasjes maakt, dan ga ik me druk maken dat er iets mis is. (Of het iets rijtechnisch is kan ik niet zien, mijn pony zou het ook doen als iemand te veel aan de teugels zit en toch voorwaarst wil rijden, dan snapt ie het niet --> Inhouden en toch vooruit moeten, wat wil je?!)
Verder is het misschien handig om er iemand bij te halen die hier ervaring mee heeft. Dit aangezien je paard natuurlijk al een keer iets geleerd heeft, en dat eerst "af moet leren". Lijkt me lastiger dan... Volgens mij zitten op bokt wel heel wat mensen die een draver omgeschoold hebben en die je precies kunnen helpen...
In een wei kun je gewoon rijden zonder kalkoenen hoor

Neem aan dat je paard ook op de wei loopt zonder kalkoenen... Ijzers en gladde modder zijn niet zo'n fijne combi, maar volgens mij is ie niet beslagen? En dan kan dat makkelijk, doe het zelf ook al jaren, nooit problemen mee gehad... Op buitenritten heb je ook niet altijd een achterbergbodem

Lesgeefster: zorg dat die ervaring heeft met dravers... Dat dan weer wel... Want aan een dressuurmiep die denkt dat het zus en zo moet, schiet je in dit geval niets op