VD Het leren van niks doen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

1993Gerline

VD Het leren van niks doen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 20:16

Ik doe al even VD en het gaat erg goed. Ik heb alleen een probleempje ik kan mijn paard niet leren niks doen. Dit houd in het leren niet eten. Niet targetten als ik dat niet zeg. Het stil blijven staan. enz. Dus alles waarbij het de bedoeling is dat het paard niks moet doen. Alles waarbij mijn paard wel wat mag doen gaat erg goed. Heeft hier iemand tips voor?

LauLoveTosca

Re: VD Het leren van niks doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:18

wanneer je pony dat doet gewoon negeren want je pony wilt bedelen om koekjes doet de mijne ook erg vervelend maar ik negeer het en niet kijken dat helpt bij mij ook heel erg

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 15:05

Miss haalt je pony de commandos door elkaar

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 15:11

Begrip 'stay' aanleren, een instructie heeft het haar onder het werken (zonder mij) blijkbaar aangeleerd en het is wel handig zie ik.
Bedelt die, 'Staan' 'Stay' od zeggen en zijn been naar onder drukken, belonen (met stem) als hij hierbij ontspant en 'luistert', herhaal dit, zorg dat hij het commando linkt aan 4 benen op de grond en niks doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 15:15

Zorgen dat niets doen ook een werkje wordt, zodat je kunt belonen. Duidelijk commando eraan, beginnen met heel korte periodes, en dat uitbouwen. Mijn paarden kennen het commando 'stay'. Dan kan ik weglopen, desnoods een kwartier wegblijven, maar ze verzetten geen pootje. Blijven wel altijd alert op de plaats waar ik verdwenen ben. Zo wordt niets doen dus toch een werkje; namelijk wachten op een volgende opdracht.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 15:19

Paarden zijn waanzinnig goed in niks doen. En paarden zijn er ook aan gewend dat wij, mensen, steeds maar iets van ze willen. Degenen die dus niet goed niks kunnen doen zijn dus de mensen. Als jij heel ingespannen bezig bent met je paard te leren niks doen (volgens jou dan, hij hoeft het niet te leren want hij kan het al) zal hij juist door jouw lichaamsspanning denken dat je wat van hem verwacht.

Ga eens een half uurtje, minmaal, op een stoel zitten bij je paard. Niet pal naast hem, gewoon in z'n wei of paddock. En ga eens niets doen. Ontdek hoe moeilijk dat is voor jou, als mens. Niets doen samen met je paard levert je niet alleen veel op qua verstandhouding maar je maakt je paard ook duidelijk dat hij niet altijd wat hoeft. Je moet het wel regelmatig doen, paar keer per week toch wel.

MyrtheRival

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:51

klopt !