JoyCiej007 schreef:Oogkleppen zitten idd te hoog, op de eerste foto. Maar dat is nog je 'oude' (niet-passende) tuig, toch?
Het gehele tuig ligt nl. niet lekker. Ik mis wel op beide foto's een menzweep?
Ook ik zou deze wagen proberen te verkopen, en voor een sulky/2wieler gaan.
Het is het allemaal 'net niet'. Wagen is eigenlijk wat te hoog voor haar stokmaat, daarnaast moet het lamoen niet zozeer smaller (hoe breder van achteren, hoe beter, als hij maar bij de lichtogen goed aansluit, daar zou die evt. iets smaller mogen) maar wel korter; hij is nu te lang. Ze staat ver van de wagen en de uiteindes van het lamoen steken ook te ver naar voren, waardoor die haar in de nek zullen prikken bij wendingen.
Ook ben ik geen fan van het voorschot (of ja, gebrek aan) bij deze wagen. Nu heb je je pony er heel ver voor staan, maar met zo'n laag voorschot zou ik toch beetje bang zijn vanwege het risico op een ponybeen bij je in de wagen.
De zweng zit ook te hoog, waardoor ze 'neerwaarts' trekt.
Verder lijkt mij deze wagen niet erg fijn en comfortabel, gezien de 'kruiwagenwieltjes' die er onder zitten (wagen kan licht zijn, maar die wieltjes geven vaak veel rolweerstand op ander terrein) en zo te zien heeft deze wagen geen enkele vorm van vering.
Dat is dus idd een heel gehobbel en gestuiter. Kan je vertellen dat je je daar straks, als je buiten gaat rijden, heel erg aan gaat irriteren.
Op deze wagen is er ook geen plek voor meer dan 2(?) personen (en dat moet je gezien haar stokmaat ook helemaal niet willen!) dus ook dat is geen argument om deze wagen te houden.
samenvattend: ik zou voor een sulky/2wieler gaan. Voor jou prettiger, voor de pony prettiger. Stuk stabieler (zwaartepunt van deze wagen ligt ook erg hoog) en veel comfortabeler.
Ja, dit tuig was inderdaad veel te groot en ook de oogkleppen inderdaad.. heb bij het nieuwe tuig ook gelijk een menzweep gekocht 
Het probleem is dat degene waar ze staat vind dat deze wagen prima past en daardoor deze wagen niet weg wil doen..
dus moet even genoeg redens gaan verzamelen waarom ik over wil op sulky..