freestyle !

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

evita13

freestyle !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 15:29

hallo

ik ben wel benieuwd wie er allemaal aan freestyle rijden doen ??
zelf ben ik er wel mee bezig geweest met me verzorgpony (dit was eerste keer met haar )
Afbeelding

ben best benieuwd of jullie er ook aan doen en wat jullie allemaal doen van rijden in de bak tot buiten rijden noem maar op :)

gr bontebonte

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:08

Dat ziet er leuk uit, bontebonte!
Wat bedoel je precies met freestyle, halsriemrijden? Dat doe ik ook. :)

NH_trainer

Re: freestyle !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 00:42

Ik zie dat je met neckrope rijd, leuk! Wat bedoel je met freestyle rijden, dat is namelijk niet een specifiek iets. Ik rijd zelf regelmatig met barebackpad, goed voor mijn balans en zit en ik kan mijn pony dan nog beter aanvoelen.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 09:46

of met freestyle bedoel ik gewoon lekker vrij rijden zonder zadel en hoofdstel ik weet dat het niet het goeie woord er voor is maar zo noem ik het haha :P

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:07

Freestyle is een benaming voor de rijwijze volgens Emiel Voest. Daar gaat een traject aan vooraf en een traject op volgen. Dus op je verzorgpony in vertrouwde en met name omheinde omgeving een keertje een rondje zonder zadel en hoofdstel rijden is een ding. Daarmee een buitenrit maken een tweede, en dat zou ik pas doen als je het hele opleidingstraject hebt doorlopen en er 99,99% van zeker bent dat hij niet zomaar aan de kletter gaat.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 19:08

ja weet ik ik kende me verzorgpony super goed maar sinds woensdag me eigen paard dus moet alles opnieuw opbouwen , zowiezo ga ik niet naar buiten zonder hoofdstel zwz maar dat komt later pas

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:13

Ik train voorlopig nog vanaf de grond met dat soort dingen. Heb het wel geprobeerd maar hij reageerde bijna niet, dus daarom eerst maar eens de commando's en hulpen vastkoppelen. :P

Edit; Hoe heb jij het aangeleerd TS?

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:14

Haha zo noem ik het ook altijd :) . Ik heb vanmiddag even op de heide freestyle gereden. Ik rij nu ong 2 jaartjes met neckrope.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 19:15

ohh super !!

pipaxpuzzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 18:03

wauw! ik wou dat ik het kon doen, ziet er namelijk zo geweldig uit!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:52

Toppunt van vertrouwen in je paard en van je paard in jou! :j :D

Ik vind het ook heerlijk om te doen!

Wiebelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 23:34

Vandaag voor het eerst mijn leadrope omgebouwd tot neckrope en wat gereden in onze improvisatiebak/weiland. Ben al een poosje bezig met Freestyle, en dan bedoel ik de methode van Emiel Vroest. Helaas loop ik nog wel tegen wat dingen aan in het grondwerk, vreemd genoeg tijdens het rijden nergens last van. Dus is dit topic ook bedoeld om ervaringen over de methode uit te wisselen dan doe ik dat graag:)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 23:40

Als er iets is vanaf de grond waar je problemen mee hebt, betekend dat niet dat rijden niet goed gaat. Legio mensen hebben geen probleem met hun paard als ze er eenmaal opzitten, maar wel als ze er naast staan of lopen.

Wat zijn de problemen waar je tegenaan loopt?

Wiebelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:30

Cassidy schreef:
Als er iets is vanaf de grond waar je problemen mee hebt, betekend dat niet dat rijden niet goed gaat. Legio mensen hebben geen probleem met hun paard als ze er eenmaal opzitten, maar wel als ze er naast staan of lopen.

Wat zijn de problemen waar je tegenaan loopt?

Het hoofdprobleem is dat ik hem niet op tempo krijg. Ik weet dat hij (ook tijdens het rijden) de voorkeur geeft aan draven, en hij is dus met geen mogelijkheid in gallop te krijgen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:42

Misschien is het het handigste om je vraag in een apart nieuw topic te stellen, dan krijg je meer reacties dan dat we hier in dit topic daarover verder discussieren. Maar in jouw geval denk ik aan drie dingen: of het is je paard aangeleerd dan galopperen niet mag (is het een draver?), of er is een lichamelijk probleem, of een opvoedkundig probleem.

Wiebelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:58

Als ik mag kiezen, denk ik dat het een opvoedkundig probleem is. Ik zal er inderdaad binnekort een nieuw topic voor openen:)

Johan_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:16

ik denk dat met freestyle de methode van parelli bedoelt word (level 2 van de pathway) daar zijn wij ook mee bezig.. nou doen we niet exact wat er op de dvd staat maar wel de theorie die erin uitgelegd word.. en dat werkt voor luna