Monté rijden.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nijnthju

Monté rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 17:21

Hoi iedereen!
Ik zou heel graag monté willen gaan rijden alleen wil ik nog graag weten wat de kosten precies zijn en wat ik ervoor moet doen. ( eigen keuring bij de arts enz.)
Een pak, helm en paard is verder geen probleem omdat we het daar wel over gehad hebben.
Gr. Nynke

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:30

Heb je zelf een paard om te rijden, want er zijn weinig montepaarden, dus heb je als nieuweling weinig kan en dan lijkt het me zonde van je geld.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:31

ik denk dat je dan naar frankijk moet ;)

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:33

geerke schreef:
ik denk dat je dan naar frankijk moet ;)

Hoe bedoel je dat?

geerke

Re: Monté rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 18:49

hier in frankrijk stikt het van de monte koersen.Volgens mij in Nederland minder?

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:43

Ben je al aan het trainen op een entrainement?

Kosten van het examen is €110,-
Je bent dan verplicht 2 zaterdagen achter elkaar bij te wonen mét gekwalificeerde draver.
Zaterdag 1 is het doornemen van de theorie en het oefenen van bandenstarts en autostart.
Zaterdag 2 is je examen, zowel praktijk als theoretisch. Hiervoor moet je veel reglementen kennen.

Na het examen moet je een sportkeuring doen, dit wordt meestal vergoed door de verzekering.
Je moet eenmalig je kleuren registreren, je moet een stichtingsbijdrage doen en per jaar betaal je ongevallenverzekering en vergunningskosten
Je moet eigen zadel en toebehoren aanschaffen. Je kleding komt daar nog bij.

Kleding en tuig niet meegerekend ben je voordat je kan starten zo'n €500,- kwijt

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 21:11

Odetje92 schreef:
Ben je al aan het trainen op een entrainement?

Kosten van het examen is €110,-
Je bent dan verplicht 2 zaterdagen achter elkaar bij te wonen mét gekwalificeerde draver.
Zaterdag 1 is het doornemen van de theorie en het oefenen van bandenstarts en autostart.
Zaterdag 2 is je examen, zowel praktijk als theoretisch. Hiervoor moet je veel reglementen kennen.

Na het examen moet je een sportkeuring doen, dit wordt meestal vergoed door de verzekering.
Je moet eenmalig je kleuren registreren, je moet een stichtingsbijdrage doen en per jaar betaal je ongevallenverzekering en vergunningskosten
Je moet eigen zadel en toebehoren aanschaffen. Je kleding komt daar nog bij.

Kleding en tuig niet meegerekend ben je voordat je kan starten zo'n €500,- kwijt

Bedankt voor je reactie!
Ik train idd al op een entrainement vandaar dat ik hier ook enkele vragen over had :D weet je toevallig ook hoe het zit met het gewicht?
ik dacht namelijk dat het in nl min 65 kg is? als ik het goed heb hihi

Odetje92

Re: Monté rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:18

Dat klopt, minimaal 65kg

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:24

Je paard is het grootste probleem :) . Ik denk niet dat ik overdrijf als ik zeg dat er 3 x meer monte rijders zijn dan paarden :) !

Bij welke trainer rijd je? Heb je al snelgereden in jockey zit?

Welkom trouwens in de wereld, er loopt ook een topic over mensen op de koers :) !

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 21:39

ruitje schreef:
Je paard is het grootste probleem :) . Ik denk niet dat ik overdrijf als ik zeg dat er 3 x meer monte rijders zijn dan paarden :) !

Bij welke trainer rijd je? Heb je al snelgereden in jockey zit?

Welkom trouwens in de wereld, er loopt ook een topic over mensen op de koers :) !

Ik rijd bij Eelke Kruis en Dicky Hof, en rij idd ook wel eens een paardje snel :D
Bedankt!