Hoihoi! ik heb een paard, een tuiger die het gewoon vertikt om te lopen aan de longe! ik zet hem aan de longe en hij loopt wel mooi rondjes (wel heele kleine) maar wilt niet draven of galloperen! ook probeert hij telkens weer naar binnen te lopen. ik heb zo'n beetje alles geprobeert, heb hem zelfs wel eens (zachtjes) tikken op zn kont gegeven met mn longeerzweep maar heeft ook geen enkel nut! Het is gewoon een hele eigewijze ruin Iemand die mij kan helpen ?
een paard heeft niet zo veel te willen hoor als wij iets van hem vragen. Maar hoe kun je nu verwachten dat posters even uitleggen hoe je een paard moet longeren? Heb je niet iemand in de buurt die het wel weet?
Misschien eerst eens grondwerk doen? Tonen dat JIJ de baas bent.. http://mindfulhorsemanship.be/ (misschien al een nuttig onderdeel?) Zorg dat je achter je paard gaat hé. Mijn verzorgpaard gaat ook moeilijk in draf of galop, maar dan "drijg" ik een beetje met ernaartoe te lopen Succes!!
Snapt het paard wel wat de bedoeling is van longeren? Jij kunt wel wat van hem vragen, maar als je hem nooit geleerd hebt wat hij moet doen, tsjah.
Verder heeft het ook erg veel te maken met jouw lichaamshouding. Heeft weinig te maken met de baas zijn of niet, paard moet toch eerst begrijpen wat jij bedoeld om het te kunnen doen.
Ik zou er iemand bij halen die er verstand van heeft. Vaak is het een kwestie van miscommunicatie, dat de mens niet duidelijk is naar het paard toe. Neem eens een les, je word er vaak veel wijzer van. Succes!
longeerles nemen, of hulp vragen van de stal. misschien is er iets aan jouw houding, wat bokkers niet kunnen zien, zodra je een kenner vraagt om mee te kijken, kan die je aanwijzingen geven. ik had hetzelfde, en stond teveel gesloten. waardoor madam alleen maar wou draven, en zelfs aan de lange lijnen er vandoor ging in de galop. nu met een betere lichaamshouding is het geweldig om in de training te stoppen!