probleempje squeeze game

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tabbladen

probleempje squeeze game

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 17:20

Hallo,

Ik ben al een poos bezig met de squeeze game met blokken. Ze is al een poos zover dat ze wel haar voorbeen er op kan zetten maar niet meer dan dat. Ze wil er niet overheen en ook niet tussendoor als ze dicht bij elkaar staan.

Ik stuur haar er heen en laat haar met rust zolang ze iets met de blokken doet. Als ze niks meer probeert geef ik nog wat druk of ik zet haar achteruit en probeer het nog eens. Ik kom er alleen niet mee verder.

Moet ik misschien van strategie veranderen? Dat ik het bijvoorbeeld met de porcupine game of driving game probeer? Of moet ik er misschien toch wat meer druk op zetten? Alle tips zijn welkom

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:47

Er zijn zoveel tips om te geven, maar dat is zo moeilijk om zonder beeld te doen. Een paar tips: heb een heel helder en meetbaar doel, zet voorop dat je paard zelfverzekerd is en dat zoveel mogelijk blijft. Maak gebruik van de nieuwsgierigheid van een paard. Maar ook, het gaat niet om het blok, het gaat om de relatie en vertrouwen.

Zoek waar ze tussen de blokken door kan en ontspannen blijft, verklein die afstand maar hou de ontspanning. Gebruik daarbij approach en retreat.

Cassidy

Re: probleempje squeeze game

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:10

Als je paard er niet doorheen of overheen wil, dan kies een afstand waarbij het wel lukt. Set yourself up for succes. Al moet je een opening laten van 10 meter, als je paard daar doorheen gaat is het goed. Gaandeweg kun je de afstand verkleinen. Laat je paard eerst ergens doorheen lopen voordat je hem ergens overheen stuurt. Gun je paard te tijd om dingen zelf uit te vinden, laat haar desnoods een half uur staan voor een opening of een gesloten hindernis waar je haar overheen wilt hebben zonder te pushen. Sluit positief af, schept zelfvertrouwen bij het paard.

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 13:36

Bedankt voor de tips! :)

EvaCava

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:16

Onthoud:its not about the.....
Blokken in dit geval.
Ik zou de blokken even laten en squeeze game gaan proberen met zeiltjes, nauwe doorgangen en al het andere dat je kan verzinnen. Dan over een paar weken terug naar de blokken.
Hoop dat je er iets aan hebt.

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 15:50

Bedankt allemaal. Veel aan jullie tips gehad :) Ik heb het nu eerst een paar x met een balkje gedaan en die rustig aan wat hoger. En dat gaat super! ze gaat er met zelfvertrouwen over zonder dat ik druk hoef te gebruiken :)
Ik ga het zo langzaam opbouwen dan gaat het zeker lukken

evelien_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 03:19

Cassidy schreef:
Als je paard er niet doorheen of overheen wil, dan kies een afstand waarbij het wel lukt. Set yourself up for succes. Al moet je een opening laten van 10 meter, als je paard daar doorheen gaat is het goed. Gaandeweg kun je de afstand verkleinen. Laat je paard eerst ergens doorheen lopen voordat je hem ergens overheen stuurt. Gun je paard te tijd om dingen zelf uit te vinden, laat haar desnoods een half uur staan voor een opening of een gesloten hindernis waar je haar overheen wilt hebben zonder te pushen. Sluit positief af, schept zelfvertrouwen bij het paard.

Nu zijn er al een paar topics over NH waarbij ik inderdaad precies hetzelfde had willen zeggen als jij. Ook gebruik jij vaak precies dezelfde uitspraken als de trainer waar ik alles van heb geleerd in Australie, Tony Landers. (Hij heeft een aantal jaar in Amerika onder Pat Parelli geleerd voordat hij in Aus zijn eigen methodes enz heeft ontwikkeld.)

Nu ben ik toch erg nieuwsgierig geworden welke trainingsmethodes jij precies volgt en doet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:50

Ik gebruik veel van Parelli en de laatste tijd meer Clinton Anderson. Deze heeft het weer geleerd van de Australiers Gordon McKinlay en Ian Francis.