Vrijheidsdressuur basis

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Goa_Lover

Vrijheidsdressuur basis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 15:50

Heeiii ,,
Ik heb een verzorgpony, (amerikaans miniatuur) en zou graag haar de basis van vrijheidsdressuur willen leren.
Maar ik heb een paar vraagjes.
- Wat is de basis ?
- Hoe leer ik dit het beste aan ?
- Met of zonder zweep ?
- Wat voor beloningen zijn het beste ? ( schouderklopje of eten )
Groetjes

Damon26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:53

kijk eens op http://www.nalanta.nl
daar staat heel veel informatie over hoe je moet beginnen en hoe je alles op een goede manier aanleert.
succes :D

Lotusje555

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:21

http://Www.nalanta.nl zoals hier boven gezegd :-) zelf vind ik een clicker het fijnste. Begin vooral eerst met het grondwerk, hij moet jou helemaal als zijn leider zien. Onthou altijd dat het VRIJheids dressuur is, dus geen dwang. Ik laat hem altijd zonder halstertouw bij me lopen in de bak en tussendoor doen we oefeningetjes. Geduld is t sleutelwoord!
Succes!

Tazziexxx

Re: Vrijheidsdressuur basis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:45

In het begin is het vaak wat fijner om wel met een halstertouw te werken, maar als je eenmaal bezig bent met de oefeningen van het vrijheidsdressuur zou ik wel zonder halstertouw gaan doen. Zo kun je meteen zien als je paard er geen zin meer in heeft. In dat geval stop je, zodat het voor je paard iets blijft wat leuk is en hij zich er niet bij verveeld ;)

TurdusMerula

Re: Vrijheidsdressuur basis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:08

Lees alsjeblieft eerst de faq, Als je daarna nog vragen hebt kun je opnieuw een topic openen, deze gaat op slot.