[AR] Nelson en Femur op de Mini's with Spirit show

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Nelson en Femur op de Mini's with Spirit show

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 18:15

Vorige week zaterdag ben ik met mijn 2 kleine heren naar Massenhoven, België afgereisd, Niet alleen de trailer was volgeladen maar ook de auto zat vol met spullen en mensen die van vroeg opstaan houden. Om 5 uur ging de wekker want ik wilde rond 6 uur half 7 al wegrijden. Na een heel kort nachtje gingen we gezellig naar België toe. Dit keer had ik mijn palomino Blaze thuisgelaten en omgeruild voor Femur mijn 5-jarige Appaloosa ruin. Meestal gaat de stokmaat op een show tot ong 96 cm maar voor de Mini's with Spirit show mocht de stokmaat maximaal 1.10 zijn. Ondanks dat was Femur met zijn 1.06 veruit de grootste :') Daarnaast ging mijn trouwe maatje, 8-jarige NMPRS hengst Nelson mee. Lang getwijfeld over de rubrieken, wil me altijd voor zoveel mogelijk opgeven maar dit keer ging het aardig goed. 6 rubrieken, 4 menrubrieken en 2 aan de hand. We begonnen met 2x een dressuurproef aangespannen. Het was een soort bestaande KNHS proeven maar daarvan dan slechts de helft. Helaas was de bak onwijs klein, 20x30 en stonden de letters midden op de hoefslag. Mooi over de hoefslag of de hoek inrijden zat er niet bij. Met Femur ging ik als eerste veel te hard, tja ik had ingereden in de 20x60 binnenbak en die was enorm. Het ging niet heel goed, Feem was wat wiebelig en ik had heel veel moeite met de ruimte. Daarna snel omgespannen en toen was Nelson aan de beurt. Hij liep echt super, heb heel rustig aan gedaan met hem, voltes waren nog niet mooi rond maar alle onderdelen heb ik met een goed gevoel gereden. Ik was super trots op hem omdat we samen nooit dressuurproeven rijden. Uiteindelijk werd Nelson 4e en Femur 5e (van de 8).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna de vaardigheid aan de beurt. Had wel verwacht dat die aangepast werd aan de grootte van de bak. Helaas :') 14 poorten + een slalom. Het was erg langzaam rijden, slalom zelfs stappen omdat die maar 2 of 3 meter uit elkaar stond per poort. Met Nelson 1 balletje en een 1ste plaats, met Femur vooral heel veel lol gehad, oneindig veel ballen en aan het eind in volle galop door de poortjes heen :') 3e plaats (van de 3). Bij het eerste balletje leefde het publiek nog leuk mee maar des te meer ballen ik hard, des te harder het publiek lachte (en ik ook). Nadat ik door het eerste poortje was gegaan ben ik stil gaan staan om de jury te wijzen op een bal die nog op de grond lag. Haast had ik niet, veel schik wel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meneer er ligt nog een bal :')

Afbeelding

Slalom

Afbeelding

Afbeelding

Ereronde na plaatsing.

Tussendoor een frisse versnapering

Afbeelding

Toen was het weer de beurt aan Femur om een springparcours aan de hand af te leggen. Femur heeft nu 9 winstpunten in de B en kan springen als een kanon. De 40 cm hoge sprongen waren geen uitdaging voor hem maar springen aan de hand deed ie nooit. Hij deed het super braaf, 1ste ronde foutloos, barrage helaas 2 balken maar wel een 2e plek (van de 10). Knappe Feem! Dit was de enige rubriek die ik niet zelf deed maar aan Eline (shetties) heb overgelaten want zij kan harder rennen :')

Als laatste de liberty, paardje 1 minuut los laten rennen/showen op de muziek en daarna weer snel vangen. Er werd helaas erg op type gejureerd want ondanks dat Nels prachtig naar me toe kwam zat ik van de 40 paardjes niet in de top 6. Hij had wel wat beter kunnen showen maar dat zat er niet zo heel erg meer in. Ik was wel super trots op hem dat hij weer zo prachtig naar me toe kwam.

Afbeelding

Afbeelding

https://www.facebook.com/photo.php?v=516499328408225
(weet niet of dit filmpje zichtbaar is)

Al met al een super leuke, gezellige, drukke dag. Organisatie was super, sfeer ook. Dit was de tweede editie met voor het eerst menrubrieken en ik weet zeker dat ik er, als ik niet te druk ben, volgend jaar ook weer bij ben!
Nog een _O_ _O_ aan xElienx voor de foto's en Eline (shetties) en Chantal (Bella_) voor alle hulp.

Afbeelding

Laten jullie iets leuks achter?

hahahatsjoe

Re: Nelson en Femur op de Mini's with Spirit show

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:24

Die laatste foto... briljant, grijns.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:59

Zo leuk!! Goed gedaan hoor!

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:11

Zoals altijd bij jouw akties en fotos: GAAF!!

_Angelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:29

Tosadog schreef:
Zoals altijd bij jouw akties en fotos: GAAF!!

Helemaal mee eens :j
En die laatste foto, hilarisch _O- _O-

Lisanfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:31

PRACHTIG!!! *\o/* Mooie Nels <3

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:27

Wat een leuk topic, mooie foto's en proficiat met je resultaten!
Bedankt ook voor de complimenten over de organisatie, is altijd fijn om te horen :j

We weten waar onze verbeterpunten liggen, driving was eerste keer dit jaar, dus we weten waaraan te werken ;)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:33

Echt super leuk gedaan Sappos! Zag er ook super uit op de show :)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:46

Ik word altijd blij als ik jou met je mannen aan het werk zie,ze doen het met plezier en vol overgave voor je,....
kan menig een voorbeeld aan nemen _/-\o_
Geweldige foto's/filmpjes Sappie :D

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:50

Jeeeeey topic *\o/* Ik heb genoten van je knappe mannen! Het was een erg geslaagde dag! :D

sja, en die ene foto......... _O-

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:31

prachtige mannetjes heb je.... die laatste foto is geniaal en je filmpje doet t helaas niet

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:33

heel erg leuk overzicht. En die laatste! wat een stoere bink is dat!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 00:06

ITP->AR-ITP

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 08:32

Dat ziet er super leuk uit!

Apache7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:40

Ik zag jullie in het echt en vond dat (ondanks de kleine bak) echt goed ging met Nels!
Mijn vader die normaal gezien mini's niet veel soeps :P vind vond het echt leuk, en geloof me dat is een hele prestatie...

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:52

Heel erg leuk overzicht!
Wat heb je toch een heerlijke pony's

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:55

Mooi bij foto 5 dacht ik toen ik snel keek is dat groenen dr haar nee het is een plant op de achtergrond

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 23:41

Ik ben blij dat iedereen mijn heren nog steeds leuk vindt om naar te kijken :D

Apache we hadden je vader op de sulky moeten zetten ;) Dás pas leuk

Joann123, dat zou wat zijn _O- een groene afro.

Sophie_mini, met een ring van 20x40 bijvoorbeeld en letters die of buiten de bak of tegen de wand ofzo staan (dus die bordjes, niet de blokken) is het al een heel stuk beter. De binnenbak waar we los reden was echt enorm, dat is overdreven maar het is wel leuk om gewoon een normale rijbakmaat te hebben :D

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:44

Wat geweldig!!! Wauw ziet er zo stoer uit!! :D

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:53

Wat een heerlijke serie foto's!!
En die een na laatste foto van jullie samen vind ik echt prachtig <3