Paddock paradijs

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

x_Kimberlyxx

Paddock paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 16:07

Lieve bokkers,
Ik ben opzoek naar indelingen, ideeën en tips voor een paddock paradijs.
Alle ideeën zijn welkom. We zullen zelf wel kijken wat er uiteindelijk echt mogelijk is, omdat ik waarschijnlijk toch verschillende ideeën wil combineren.

Het zal heel fijn zijn als er iemand is die een plattegrond wil maken, in dat geval even een paar puntjes die er op moeten komen te staan (verderrest kan je er eventueel zelf nog dingen aan toevoegen)
- schuilhok/stallen
- deel met zand
- deel met tegels
- verschillende plekken voor hooi slowfeeders
- plek voor weidegang
- drink plaatsen
- rijpiste
- trainingring (ronde paddock voor grondwerk)
Verder zullen we zelf nog bomen toevoegen op plekken waar de meeste zon en wind staat.

Natuurlijk zijn alle losse tips, ideeën en voorbeelden ook welkom!

Bedankt!

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 16:30

Niemand nog ideeën of tips :( (zo ongeduldig als ik ben :o .)

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:32

Mijn paarden staan op een pp en wat ik daar zo leuk aan vind is dat er ook obstakels liggen waar ze omheen moeten of overheen moeten. Zo ook een greppel waar ze door kunnen als ze daar zin in hebben. Van een verhoging in een doorgang waar ze echt op moeten stappen en weer af moeten stappen tot trekkerbanden gevuld met zand en boomstammetjes op verschillende plaatsen.

De meeste obstakels kunnen ze wel ontwijken, maar dan moeten ze eromheen lopen, maar grappig genoeg maken ze er best wel vaak gebruik van, zo uit zichzelf. De pensionhoudster heeft er echt een heel erg leuk geheel van gemaakt dat de paarden stimuleert om te bewegen en te doen.

Daarnaast dan regelmatig wat knaagtakken(bv wilg, maar ook ander spul, zolang het maar geschikt is voor paarden) en dan bakken waar de hooinetten in zitten om zo teveel uit het zand plukken te voorkomen.

x_Kimberlyxx

Re: Paddock paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 16:34

Obstakels is wel een super leuk idee !

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:37

Je kan ook nog denken aan een grindbak, dat is heel erg goed voor de hoeven. Maar de ellende ermee is dat het erg snel volloopt met zand, dat is met verder witzand amper te doen.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:38

Laatst bijgewerkt door Pommier op 17-05-13 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

foxydi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:38

Het is een beetje moeilijk om een plattegrond te maken zonder te weten hoe het perceel er uit ziet. Kijk ook eens op http://paddockparadijs.blogspot.nl/ daar staan heel veel tips!

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 16:42

Bedankt allemaal,

Is het niet vervelend voor het paard dat er grind steentjes in zijn hoeven kunnen blijven zitten? Of val dit wel mee?

Ik zal kijken of ik een goede afbeelding van het perceel via Google Maps kan maken en anders probeer ik morgen zo creatief te zijn zelf een tekeningetje te maken hihii.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:48

x_Kimberlyxx schreef:
Bedankt allemaal,

Is het niet vervelend voor het paard dat er grind steentjes in zijn hoeven kunnen blijven zitten? Of val dit wel mee?

Ik zal kijken of ik een goede afbeelding van het perceel via Google Maps kan maken en anders probeer ik morgen zo creatief te zijn zelf een tekeningetje te maken hihii.

Niet te klein/fijn grind, dan blijft er niets in de hoeven hangen, maar ze worden wel heel mooi afgerond(mustang rol maar dan zonder hoefsmid ;) ).
Het wordt ook wel pee gravel? genoemd, van die ronde steentjes, mooi gesleten in de rivier.

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 19:25

Ik heb iets over die steentjes gevonden :) thanks .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:01

Een goeie tip is een deel verharden met ecorasters ipv tegels. Dit scheelt een heleboel sleep en tilwerk en die rasters kun je ook weer meenemen naar een andere locatie mocht je ooit verhuizen. Verder vinden de paarden hier een kuil heel leuk en is het zo ingedeeld dat ze voor alle windrichtingen beschutting kunnen zoeken en ook een eigen plakje op kunnen zoeken al ze rust willen.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:56

Van nature kijken paarden graag ver weg voor zich uit om hun omgeving te checken. Het is dan ook leuk om een heuvel te maken waar ze uit kunnen kijken. Ze zullen daar flink gebruik van maken! :j

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:07

Bowen schreef:
De pensionhoudster heeft er echt een heel erg leuk geheel van gemaakt dat de paarden stimuleert om te bewegen en te doen.

dank :D

Wij hebben een pp, wat steeds meer uitgebreid is in de loop der tijd. Het leuke is dat je steeds nieuwe ideeën opdoet en steeds meer "aandurft". En met weinig kosten (boomstammen, trekkerbanden idd, kun je al iets heel leuks en gevarieerds maken.
Hier op Bokt loopt er al een topic over, en er is een site paddockparadijs.nl met veel info en een forum vol met ervaringsdeskundigen.
Mijn pp ziet er zo uit:

http://www.youtube.com/watch?v=jrhqIPdz8yc

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:43

marionblo schreef:
Bowen schreef:
De pensionhoudster heeft er echt een heel erg leuk geheel van gemaakt dat de paarden stimuleert om te bewegen en te doen.

:P

Ik ben gewoon blij met je, je doet het goed en mijn paardjes zijn gelukkig.
Als ik soms hoor wat voor gedoe mensen hebben met hun persionplek dan denk ik weer dat ik het goed voor elkaar heb met jou.

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 17:12

marionblo schreef:
Bowen schreef:

Wij hebben een pp, wat steeds meer uitgebreid is in de loop der tijd. Het leuke is dat je steeds nieuwe ideeën opdoet en steeds meer "aandurft". En met weinig kosten (boomstammen, trekkerbanden idd, kun je al iets heel leuks en gevarieerds maken.
Hier op Bokt loopt er al een topic over, en er is een site paddockparadijs.nl met veel info en een forum vol met ervaringsdeskundigen.
Mijn pp ziet er zo uit:

http://www.youtube.com/watch?v=jrhqIPdz8yc

Ziet er leuk uit zeg!