[AR] les/ instructie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

les/ instructie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 22:25

Mijn pony heeft nu een stuk of 10x voor de wagen gestaan, waarbij 3x een buitenrit en 4x over terrein en in de buitenbak, de eerste keren waren het alleen rondjes stappen.

Super braaf doet geen stap verkeerd. Galop buiten ook mee gepakt.

Nu gaat het echte 'rijden' beginnen. Hij is nog jong dus wil het graag meteen goed doen. Hij is natuurlijk nog zwabberig, alhoewel ik wel elke keer al verbetering zie.

Als ik les neem, is een normale bak bijv dan geschikt? Niet te klein dat ie alleen maar rondjes aan t draaien is? Wij hebben helaas geen mooie weide. En ik ken ook geen boer oid in de omgeving waar ik mag rijden.

Kan ik hem beter gewoon nog paar maanden buiten voor de wagen laten lopen (2/3x per week) of toch beter meteen met lessen beginnen?
Ben zo bang dat dat zo zwaar is, maar basis moet wel goed zijn.
Weten jullie goede instructie in de omgeving Amersfoort/Zeist?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 06:23

Een normale bak is prima geschikt om te lessen. Onder het zadel is dat toch ook geen probleem. (wij lessen soms met 4 aanspanningen in een gewone bak; gaat prima; leer je van sturen).
Zoek een leuke menvereniging bij jou in de buurt en ga lekker mee lessen. Dan krijg je begeleiding en sluipen er ook geen compromissen / foutjes in.

haarlem

Re: les/ instructie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 07:52

Heb je vervoer om 1x per week op woensdagavond naar nijkerkerveen hoevelaken te komen?
Bij Manege Kraay in de grote hal en bij goed weer buiten op gras, hebben wij als klein clubje 1x in de week les van Cornelie de Geyter. Gemidddeld lessen we met 3 aanspanningen per les, dat geeft Cornelie voldoende gelegeheid om ieder de aandacht te geven die je nodig hebt. Je moet wel lid worden, de eerste 2 lessen zijn proeflessen en zijn gratis. De lessen beginnen 0m 20.00u. duren gemiddeld 45min.

Eilatan

Re: les/ instructie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 09:30

Heb helaas-nog- geen vervoer voor pony.

Ik twijfelde omdat de bodem toch wel zwaarder is (als je rijdt trek je geen wielen door het zand ;)) en je draaicirkel met wagentje groter, waardoor je misschien alleen maar aan t draaien bent, dat idee had ik toen ik met hem in de bak reed. Hij is pas 3, wil hem niet over belasten. Hij wordt overigens ook niet gereden. Is wel zadel en ruitermak maar daar wou ik het voorlopig bij laten.
Misschien ga ik hem eerst wel eens per week longeren om wat sterkte op te bouwen. Wil toch eerst nog nieuwe wagen aanschaffen.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:09

Wito Mink is een hele goeie, zit bij je in de buurt en komt aan huis. Hij beleerd en geeft les, echt n aanrader.
Www.mensportbegeleiding.com