VD: over enthousiaste pony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

haffylover

VD: over enthousiaste pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 22:13

Hallo,

ik heb een vraagje.
Ik heb een haflinger van 7 jaar. Ik ben met haar begonnen met VD.

We zijn eerst begonnen met simpele dingen zoals. Volgen, halthouden, draf en dit alles gewoon los. Dit doet ze braaf zonder TE enthousiast te reageren. Hier blijft ze netjes binnen de aangegeven grenzen

Onlangs ben ik begonnen met simpele dingen zoals voer weigeren, targetten en een licht begin aan strekken.

Echter is mijn pony zo enthousiast in wat ze doen dat dit soms leid tot voor haar ongecontroleerde reactie puur uit blijdschap maar er zit absoluut geen kwaad bij.

Ik heb al van alles geprobeerd. Eerst door haar aan het leidsel te houden en ook al een keer dat iemand anders haar vast houd zo dat ze niet ineens heel blij na me toe schiet. Zelf los maar ze blijft toch wel iets te blij reageren.

Ik heb overwogen om les te nemen maar de instructrice is voorlopig niet in de directe omg.
ik hoopte eerst via bokt misschien wat tips op te doen

NikkivanOlst

Re: VD: over enthousiaste pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:30

Er zijn meerdere instructeurs :)

Probeer eens om je paard hoofdleegmaak momentjes te geven. Even een rondje stappen voor je weer wat gaat doen. Time out momentjes; je paard even afstand laten houden, stil laten staan, helemaal niks.

Ik heb regelmatig overenthousiaste paarden in de les, en dan werkt een momentje even helemaal niks het beste :) even het koppie leegmaken

haffylover

Re: VD: over enthousiaste pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 14:10

Dankje. Ga ik eens proberen.

Klopt ik heb inmiddels ook al
Meerdere bekeken waaronder jou. Op advies van iemand die al keer les van je heeft gehad