Monty Roberts

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dekraanhoeve

Monty Roberts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 08:12

Ben benieuwd naar ervaringen van mensen die de "Advanced Course" bij Monty in Californie hebben gedaan.
Ben nu bezig om de "Introduction Course" te doen bij Brenda Kooiman (Monty Roberts Instructor, Nederland)

dekraanhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 12:00

Zou ik dan de enige zijn die dit avontuur gaat meemaken??

Sabbientje

Re: Monty Roberts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:11

Helaas niet gedaan. Lijkt mij wel ontzettend interessant.

Heb vorige week wel kennis gemaakt met Brenda Kooiman.
Die was bij Annemarie van der Toorn om te helpen met de cursus "Verdieping Trailerladen" waar mijn paard ook aan meedeed.
Mocht kijken hoe ze de cursus gaven en hoe mijn paard leerde dat trailers geen paardetende monsters waren. Erg leuk :P

dekraanhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 12:13

Dank voor je reactie.
Leuk dat je bij Annemarie bent geweest. En?... Makkelijk te laden nu?

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:22

In twee dagen tijd heeft hij geleerd dat trailers niet eng zijn. Mijn paard is 3 en is nog maar net 3 maanden uit de opfok, dus moet nog heel veel leren.

Op dit moment laad hij echt super makkelijk. hihihihi
Dus hopelijk blijft het zo. Maar daar zijn we zelf bij. We moeten het natuurlijk wel blijven oefenen.

Maar wat ze daar in twee dagen tijd even aan een paard leren. Geweldig.
Nu was Jan ook wel een snelle leerling. :P Hij is er een stuk zelfstandiger van geworden.

dekraanhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 08:40

Super dat hij het allemaal zo goed opgepakt heeft. Flink blijven oefenen op dezelfde manier, dan heb je er het meeste profijt van. Ook handig om allerlei grondwerk oefeningen te doen met Jan, op dezelfde manier als het laden, dus met Dually halster, en leadrope.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:05

Vind jij het Dually Halster nu echt zo fijn? Ik vind het een bar slechte release geven...werk liever met touwhalster en leadrope.

dekraanhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 22:17

Moet zeggen dat ik er meestal heel fijn mee werk. Al heeft niet ieder paard er "ontzag" voor. Zeker mijn eigen paard niet. Daar werkt wegduwen tegen de hals beter.

lot189

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:29

heee wat leuk!

ik haak bij je aan!
bij mij staat de Advaced Course ook op de agenda, en het is allemaal bijna rond!

ik ben afgelopen december geslaagd voor de introductory course Monty Roberts in Oudenhoorn!

heb al contact met wat studenten die nu bezig zijn in Amerika met de Advaced Course!

hoe zijn je ervaringen tot nu toe in de Introductoury Course? De theorie lukt allemaal?

dekraanhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 14:29

Hey Lot,

Wat leuk dat jij al zover bent! Kun je niet even wachten tot ik ook naar Californië ga? hihihi
Ik doe de introduction course bij Brenda Kooiman. Annemarie doet die cursus niet meer.
Ook doe ik het in delen, dus niet aaneengesloten, want er zat een klein kinkie in mijn kabel (schouderoperatie)
Nu herstellende, en Brenda weer berichtje gestuurd dat ik langzamerhand weer kan en wil beginnen.

Joinup-Followup-trailerladen 1 en 2 al gedaan. Rest komt nog.
150 lessen op de Equus-online-university gedaan plus aardig op weg met de theorie (droge kost)

Mijn doel is om uiteindelijk hier op mijn stal een box vrij te houden voor trainingspaarden, en om op locatie paarden te trainen etc.
Hou je me op de hoogte?
Leuk!!!!
(dacht dat ik de enige was...)

lot189

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:51

Nou, wat leuk!

ik heb hem ook in stappen gedaan, gewoon een beetje kijken wanneer ik zin en tijd had voor wat!
ik heb wegens mijn drukke leventje wel 2 theorie onderwerpen meten missen, maar ondanks dat is het me allemaal nog goed afgegaan!

wat jij wilt gaan doen met je stalletje, heb ik ook.
ik heb er nu een welsh x hackney in staan die enorm schuw is en tevens gebruiken wij deze pony (s) ook voor projecten met kinderen. welbekend: paard als spiegel.
maar de Hacney kruising die we er nu in hebben staan is nog een tikkie te link en te heftig, die trainen we eerst zelf nog even door. en op een zeker moment nemen een groep kinderen deze training van mij over. ze staan daarbij onder begeleiding van mij als paardenmens en van een gedragsdeskundige.
erg interessant!
maar zoals ik net zei: we gaan haar eerst leren dat aaien ook heel erg lekker kan zijn, want dat krijgen we er nog maar moeizaam in.

ik weet niet of je Trainingscentrum in oudenhoord in de gaten houd op facebook, daar kwam afgelopen zomer wilde pony hagar voorbij. daar heb ik ook 2 weken mee mogen werken, hele leuke en mooie ervaring!

moeten jullie ook een psychologie project uitvoeren?
ik heb het wel gedaan, want dat hoorde bij het programma, ik heb het een tijdje geleden ook uitgeschreven en wel op bokt gezet, ik zal eens kijken of ik het nog ergens naar boven kan toveren..!

wordt hier helemaal enthousiast van!

dekraanhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 08:41

Hoi Lot,

Volgende berichtjes doe ik via pb, ok? :o

lot189

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:16

inderdaad,

volgens mij zijn we namelijk 1 van de weinige op bokt met dit idee!

;)

lot189

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 23:30

hoi hoi,

had je weer een prive berichtje gestuurd!

dekraanhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 08:15

Heb het gezien. Nog geen tijd gehad om uitgebreid te antwoorden. Komt eraan. Groetjes Sas

SopjevanSab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 08:22

Wat leuk dit allemaal te lezen, vindt alleen dat er slecht aan de dually halster en leadrope te komen is, van het weekend is ons dually halster kapot gegaan doordat hij bleef hangen en als je een halster vindt op internet zijn de prijs verschillen gigantisch er zit soms 20 tot 30 euro verschil in en leadrope is helemaal slecht te krijgen, want het werkt fantastisch wij hebben inmiddels 4 paarden er mee leren laden, mensen om ons heen geloofde nooit dat het werkte maar nu zijn er inmiddels 2 personen die het ook hebben aangeschaft en paardjes laden nu, terwijl ervoor het altijd dramatisch gebeurde , als je weten waar we dually halster zwart en leadrope kunnen kopen zou het fijn zijn.

lot189

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:28

SopjevanSab schreef:
Wat leuk dit allemaal te lezen, vindt alleen dat er slecht aan de dually halster en leadrope te komen is, van het weekend is ons dually halster kapot gegaan doordat hij bleef hangen en als je een halster vindt op internet zijn de prijs verschillen gigantisch er zit soms 20 tot 30 euro verschil in en leadrope is helemaal slecht te krijgen, want het werkt fantastisch wij hebben inmiddels 4 paarden er mee leren laden, mensen om ons heen geloofde nooit dat het werkte maar nu zijn er inmiddels 2 personen die het ook hebben aangeschaft en paardjes laden nu, terwijl ervoor het altijd dramatisch gebeurde , als je weten waar we dually halster zwart en leadrope kunnen kopen zou het fijn zijn.

de dually halsters zijn via annemarievandertoorn.nl te krijgen, zelfs op Marktplaats staan er een paar ;)