longeren dominant paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sturdyfellow

longeren dominant paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 09:31

hoi allemaal, even voorstellen, ik ben nieuw hier: ik ben joyce en woon in s'gravendeel, ik heb 28 april de appaloosa hengst Palousa Sturdy Fellow gekocht...
nu doet t volgende probleem zich voor...onze paddock voor t longeren ligt naast de stapmolen, nu is hij zo gefocust op die paarden in die molen dat als je hem longeert dat de kant vd paarden goed gaat, maar de kant die het verst vd paarden af is de cirkel erg klein word, meneer is niet erg onder de indruk vd zweep, heeft iemand tips voor mij????

Hikarii

Re: longeren dominant paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:33

Geen idee of het zou werken, of dat het zinloos is.. Of weet ik veel wat.. Misschien een plastic zakje aan het eind van je zweep maken? Misschien is ie daar wel van onder de indruk :)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:35

Meneer is hengst en zal meer aandacht voor je hebben als er geen andere paarden in de stapmolen naast de longeerring lopen.

Waar ben je aan begonnen, een hengst te kopen? Uit je vraag klinkt niet heel veel ervaring door...

sturdyfellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 14:01

het is inmiddels opgelost, meneer heeft t al een tijdje niet gedaan en na een aantal x proberen gaat het steeds een beetje beter