We willen de Tuigpaard-wedstrijden in een moderner muziekkleedje stoppen. Het hele wedstrijdseizoen en op de keuring spelen we dezelfde muziek, dit al meer dan 20 jaar lang. We eindigen altijd met een stukje van de Postkoets. In die genre is ook al onze muziek.
Wie weet er goede muziek voor de Tuigpaarden? Het moet wel in het ritme van hun draf zijn (in de concourswagen). Weet iemand welk ritme de Tuigpaardmuziek eigenlijk heeft (maten)?
Bedankt!
Gem
Geplaatst: 07-06-13 08:38
Omdat je hier helaas nog geen antwoord op je vraag gekregen hebt, raad ik je aan om even te kijken bij [PP] [centraal] Pas de Deux / Kür op muziek . Misschien kun je daar ook nog bruikbare ideeën vinden.
SDE
Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-13 15:05
Ok, dankuwel. Ik ga er zeker eens kijken.
Alrissa
Geplaatst: 10-06-13 13:03
Het toverwoord bij tuigpaarden muziek is eigenlijk ‘polka’ en vooral James Last heeft veel liedjes gemaakt, die veel gebruikt worden. Dit zijn onder andere: - Mexico - Blue Tango - Seemanns medley - A hard day’s night - Ob-la-di, ob-li-da - Happy music - Radetzky march - Fett-polka - Rock around the clock - String of Pearls - In the mood - Trompeten-Muckl - Schützenliesel - Tritsch-Tratsch-Polka - Untern linden - Liechtensteiner polka - She’s too fat for me - Die mühle im schwarzwald - Flieger-march - Amboβ-polka - Annen-polka - Heinzelmännchens Wachtparade - Tölzer Schützenmarsch - Adelheid - Anneliese - Tiroler Holzhackerbaum - Rosamunde - Trompeten-Echo - Herz-schmerz-polka - Mooi man!
Verder zijn andere liedjes die vaak gebruikt worden en erg leuk zijn: - Circus Renz - André Rieu - Feuerfest Polka Opus 269- André Rieu - Raiders of the lost arc – BBC orchestra - Mr. Vain – Ray Hamilton Orchestra - Eye of the tiger - Gonna fly now - Hold the line – Toto - The riddle – Gigi Dagostino - Jump- Van Halen - A swinging safari – Bert Kaempfert - The final countdown - Rhythm is a dancer - Crockett’s theme - Sing Hallelujah – Dr. Alban - Played-A-Live (The bongo song) – Safari duo - The best – Tina Turner
Ik heb de voorgaande lijst beluisterd en er enkele uitgeplukt. Diegen die ik al had en niet in de lijst stonden, waren: Darude - Sandstorm Adiemus - Adiemus De postkoets