Pelle heeft in het verleden wel voor de kar gestaan maar dit is geëindigd in een avontuur in de sloot met wagen en al door onkunde van de menners.. Doodzonde want het is zo'n leuke pony die zo graag voor je wilt werken maar toch wel met de nodige angst kampt. Ik merk eigenlijk wel dat het steeds beter gaat en dit vind ik echt heel leuk.
In het begin was er sprake van heel veel spanning, en omdat ze dan teveel angst had ging ze stijgeren en dan ook echt knetterhoog! Nu na een aantal wat keren goede ervaringen voor de wagen word het gelukkig steeds beter.
Op de stal hebben we een binnenbak waar we heerlijk in kunnen mennen:

Maar afgelopen week was het best mooi weer, maar het stormde gigantsich toch wilde we even het land op voor wat mooie plaatjes!
Instappen met veel spanning:

Pelle is een pony die je bezig moet houden anders gaat ze zoeken, en klooien dus al snel voltes voltes voltes gereden.
Helaas was de gene die ik mijn camera in handen gedouwt had nog hevig aan het stuntelen en had ik steeds halve foto's van het inrijden of een deel van de kar, of een deel van de pony zijn hoofd/kont...

Heel jammer want daar kon je mooi op zien hoe gestrest ze begint en hoe ze steeds beter gaat zakken.
Hier al foto's van toen ze weer heel lekker liep:

Galop rechts

En links

Heel geconcentreerd

Een moment dat ze teveel spanning opbouwt mooi om te zien waarna ze eigenlijk vrij snel weer kalmeert

Vervolgens schrikte ze van een eend, en dat kan leiden tot niet logische acties

En dan denk ik bij deze foto, niet in houden maar laten lopen!!! Maar dat durfde ik op dat moment even niet aan.

Wachten op een mooi momentje om af te sluiten, en dan is het weer klaar!

Brave pony!! In Mei neem ik haar een keertje voor de fun mee in de dressuur (hobbyklasse) wedstrijd.