Alle welshen hier op stal hebben maat shet. Zijn tussen de 1.23-1.27. Ik zou eerder op maatje shet gokken.
VanHuisUit
Geplaatst: 05-05-13 16:33
Ik weet niet waar je woont? Bij van Rijs in Zevenhuizen bijv maken ze het tuig helemaal 'pas' voor je (moet je wel nieuw Ideal tuig kopen), dus dan combineren ze gewoon shet/pony met elkaar of pony/cob mocht dat nodig zijn.
Misschien dat je van iemand die ook ment een keer een tuig kunt lenen om te kijken hoe het past? Dan een shet maat en een pony maat proberen?
En dan hangt het nog van merk af. Ideal valt weer wat groter dan bijv Zilco.
Mijn pony is 117 en zit er net tussen, heb een ponytuig gekocht en daarvan is de pasvorm van het schofttuig prima, alleen de singel te lang. Maar het hoofdstel past perfect en het borsttuig is misschien iets aan de ruime kant, maar shet is veel te klein.
Mijn shet van 1.14 past zowel shet als pony, pony moet allemaal op z'n kleinst, shet bijna op z'n grootst. Het pony tuig heeft op een grotere gelegen voorheen. Maar ik weet niet of je pony ook heel stevig is of juist heel fijn gebouwd? Ik zou zo zeggen, dat hij waarschijnlijk ponymaat heeft.