mijn pony krijgt rare fratsen als ik niet op hem zit

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

taradiender

mijn pony krijgt rare fratsen als ik niet op hem zit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 15:11

Ik heb mijn pony al 5 jaar, en ik zit bijna 7 jaar op paardrijden, ik heb altijd deze pony gehad, nog nooit een andere.
Op het begin was het allemaal heel leuk en ik deed er heel veel mee, maar nu zit ik op vwo en ik werk ook. ik heb nu veel minder tijd, en omdat ik best lui ben gebruik ik de meeste vrije tijden om te chillen, ik heb 1x per week les en thuis mest ik de stal uit elke dag en meer niet. ik zou heel graag weer meer willen doen met mijn pony want ik mis het heel erg, maar nu is het probleem, hij word als ik niet rij, heel vervelend, rijden doet hij heel normaal, dat gaat gewoon goed, maar zodra ik niet op hem zit, gaat hij vaak naar me happen als ik hem wil aaien. ik kan hem niet uit het weiland halen voor de tijd dat hij normaal naar binnen gaat, omdat hij dan weet dat hij eten krijgt, en eerder weet hij dat hij iets moet doen, dan gaat hij naar me trappen en wegrennen enzo. als ik hem probeer te longeren precies hetzelfde, hij gaat bokken en steigeren en keihard rondjes galopperen, zodat ik het touw wel los moet laten en ik echt doodsbang ben dat hij erover struikelt. dat soort trucjes krijgt hij, gewoon omdat hij weet dat hij het niet hoeft. ik moet echt helemaal opnieuw beginnen denk ik, maar ik zou niet weten hoe, iemand tips?

YentlKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 15:15

Verveelt hij zich niet gewoon? T kan ook zijn dat hij die rare fratsen krijgt omdat hij te veel energie heeft, en je hem 1 x in de week rijd.. Misschien moet hij gewoon z'n energie kwijt ? En als je misschien vaker met hem rijdt, vaker longeert en vaker wat met hem doet dat het minder wordt..

Locanda

Re: mijn pony krijgt rare fratsen als ik niet op hem zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:24

Hij krijgt wel genoeg vrije beweging? Dat is het eerste vereiste, dan zou ik er iemand bij vragen voor deze problemen.

taradiender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 17:47

Ja hij krijgt wel genoeg beweging, hij staat elke dag buiten in het weiland, en die is in verbinding met onze bak.
Ik ga vanaf nu elke dag iets met hem proberen, kijken of hij zich echt verveeld, of dat misschien helpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:50

Kun je hem niet iedere dag even longeren? Dan doet 'ie toch wat en het kost niet zoveel tijd.

taradiender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 17:52

Anoniem schreef:
Kun je hem niet iedere dag even longeren? Dan doet 'ie toch wat en het kost niet zoveel tijd.

Nee dat lukt mij echt helemaal niet, door eerdere ervaringen ben ik sws al bang dat er iets gebeurt, hij rent namelijk altijd in keiharde rengalop weg zodra ik dat touw vast heb gedaan, dan sleept dat achter hem aan en dan ben ik zo bang dat hij iets breekt ofzo, dat hij struikeld, hij luisterd daar ook echt niet naar..

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:54

Is het niet omdat je al zolang niks meer met hem hebt gedaan, dat hij probeert de baas te spelen over jou?
kan een reden zijn dat hij zo doet, of zoals de andere bokkers zeggen : dat hij zich toch misschien verveelt?

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:58

Het is teveel energie, of uitproberen inderdaad, of een combi van beide.
Ik zou iemand zoeken voor grondwerk lessen, en van daaruit verder gaan.

taradiender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 18:01

Ik denk dat hij sowieso de baas over mij probeert te zijn, dat deed hij ook op het begin, toen ik hem net een paar maandjes had, ik viel er gemiddeld 4x per keer dat ik reed af, ik heb het toen wel gewonnen, hij gooit me er echt niet meer af, daar heeft hij wel van geleerd. Maar het lukt me niet om ook zo te zijn als ik naast hem sta, dan ben ik echt een stuk minder zelfverzekerd. Maar ik zal erg mn best doen en ik zal proberen hem minder te laten vervelen, heel erg bedankt voor jullie tips!

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:49

Ik denk, hij/zij verveelt zich of misschien geen respect meer voor je?
Dit probleem had ik ook met mijn Tinkertje :)