Kan een halstertouw aan een touwhalster?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

x_Kimberlyxx

Kan een halstertouw aan een touwhalster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 12:46

Zoals de titel zegt: kan je aan een touwhalster ook gewoon een halstertouw hangen of is dit te zwaar door de druk die een touwhalster kan geven?

Iris92

Re: Kan een halstertouw aan een touwhalster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:47

Dit is volgens mij geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:50

Dat hangt een beetje van de sluiting af. Sommigen zijn echt te zwaar en krijg je in het midden zo'n slingerende knoop. Geeft veel ruis op de zender.

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 13:23

Wat voor sluiting is dan licht genoeg? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:24

gewoon een simpele sluiting moet geen probleem zijn hoor!

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 13:26

Oké bedankt!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:28

Geen enkel probleem. Bijna alle leadropes (die je gebruikt in combinatie met een touwhalster) hebben dezelfde sluiting als een gewoon halstertouw.

Of gaat het om gebruik als teugel (dus een rij-touwhalster)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:31

Angela schreef:
Geen enkel probleem. Bijna alle leadropes (die je gebruikt in combinatie met een touwhalster) hebben dezelfde sluiting als een gewoon halstertouw.

Of gaat het om gebruik als teugel (dus een rij-touwhalster)?

Volgens mij wil ze 2 halstertouwen aan elkaar knopen en die gebruiken als leadrope.

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 14:13

Ik wil hem gewoon gebruiken als leadrope (het is namelijk een lang halstertouw dus ik vroeg me af of dit ook kon inplaats van leadrope).
Ik heb al touwteugels :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:53

Ben Ik even :o? . Meende gelezen te hebben dat je 2 halstertouwen aan elkaar wilde knopen om zo te verlengen. Maar een halstertouw kan prima aan een touwhalster m.u.v. die hele zware paniekhaken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:21

Een halstertouw kan, maar is doorgaans niet lang genoeg. Echte goede leadropes hebben een touw dat verzwaard is na de clip zodat hij ook stopt met bewegen als je stopt met het geven van de aanwijzing. En te lichte clip/touw slingert door en zorgt voor ruis.

xhanneadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:17

ligt eraan, wil je er serieus mee gaan trainen of is het om je paard van de wei naar stal te brengen bijvoorbeeld ?

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 17:08

Gewoon voor als ik een keer met hem buiten wil gaan wandelen, voor het trainen gebruik ik een leadrope, maar heb maar 1leadrope en vroeg het me gewoon af :)

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:15

Kan makkelijk als het maar niet te zwaar is :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:32

x_Kimberlyxx schreef:
Gewoon voor als ik een keer met hem buiten wil gaan wandelen, voor het trainen gebruik ik een leadrope, maar heb maar 1leadrope en vroeg het me gewoon af :)

Wat is de reden dat je het halstertouw wilt gebruiken om te wandelen? Met leadrope heb je meer ruimte en kun je op plekken waarop je paard misschien angst vertoond of waar hij niet langs wil, ter plekke grondwerk doen.

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 17:47

Ja daar heb je gelijk in.
Maar mijn vriendin heeft zelf geen leadrope en wel een touwhalster, dus mag ze af en toe mijn leadrope lenen en ga ik gewoon met een halster en touw wandelen(we wandelen samen met de paarden). En zei heeft soms echt gewoon de inwerking van een touwhalster nodig om hem soms te houden. Terwijl het mij meestal met rustig blijven, doen of er niks aan de hand is en zo nodig een keertje tegen houden wel lukt. Daarom mag ze mijn leadrope wel eens lenen, maar zelf heb ik liever ook een touwhalster om bij mijn paardje. Vind ik gewoon fijner werken :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:51

Dan is het misschien handiger als je vriendin zelf een leadrope aan gaat schaffen?

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 18:21

Ja klopt.. Ik dacht misschien is het een beetje gemeen als ik dat zeg terwijl ik ook zonder kan als het zal moeten..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:25

Het is niet gemeen, als ze de leadrope hard nodig heeft, dan dient ze die zelf aan te schaffen. Het is echt niet zo dat die dingen onbetaalbaar zijn!

Anasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:29

Het gaat hier om de vraag is een halstertouw niet te zwaar, niet om de discussie waarom een vriendin geen touw heeft ;) Mijn leadrope is volgens mij zwaarder dan mijn halstertouw, dus zou makkelijk moeten kunnen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:34

Een goede leadrope is verzwaard na de clip, zodat hij stil blijft hangen op het moment dat je geen aanwijzing geeft. De meeste halstertouwen zijn lichter, maar niet lang genoeg.
Als je voor de lengte een lang touw nodig hebt, kun je ook een longeerlijn gebruiken. Anders kan wandelen met halstertouw heel goed. Wil je echt op momenten dat het eng wordt gaan grondwerken, kun je niet om een leadrope heen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:51

de clip van mijn leadrope is een stuk zwaarder dan die van mijn halstertouw, of hij ook na de clip verzwaard is durf ik zo niet te zeggen.
ik wandel ook altijd met touwhalster en halstertouw, gewoon omdat lester beter naar het touwhalster luisterd dan naar een gewoon halster of zelfs een hoofdstel, en de leadrope vind ik te zwaar en te veel om vast houden om alleen maar te wandelen.

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 19:19

Oke bedankt iedereen!