Leren natuurlijk rijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Regenboog11

Leren natuurlijk rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 09:56

Hallo allemaal,

Ik heb natuurlijk rijden altijd erg interessant gevonden, helaas nooit veel kunnen leren (als kind wel eens op een natural horsemanship kamp geweest).
Nu vroeg ik me af of er plekken zijn waar je op deze manier les kan krijgen? (ik woon in Zwolle)

groetjes,
Regenboog

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 10:23

Leuk dat je zo geinteresseerd bent, en tuurlijk zijn er plekken waar je zo kan lessen :)

Ik ben zelf niet helemaal op de hoogte van de plekken in jou omgeving, de 'dichtsbijzijnde' die ik ken is Equixantos in Beilen (www.equixantos.com)
zij geven zowel lessen als ponykampen ;)

dropveterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 11:28

eva roemaat geeft ook cursussen, kijk anders even op haar site (nalanta)

Regenboog11

Re: Leren natuurlijk rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 17:05

hey bedankt voor jullie reacties, ik heb even op de site van equixantos gekeken en ik moet eerlijk zeggen dat ik het erg duur vind (ik ben student xD) dit zijn geen manegetarieven :P

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:34

Tja het nadeel van deze manier van rijden is idd dat de prijzen een stuk hoger liggen dan die van reguliere rijscholen, en als student kan ik jou punt goed begrijpen ;) succes met zoeken!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:26

Natuurlijk rijden bestaat overigens niet, want er is niks natuurlijks aan rijden ;)

Zo goedkoop als een doorsnee manege zul je niet vinden, omdat de kwaliteit van de lessen ook een stuk hoger is. Ik ken in mijn buurt 1 manege waarvan er correct dressuurles gegeven wordt en er vanuit het paard gedacht wordt. (Dus zit jij vast in je rug, loopt het paard niet, want dat kan niet met een ruiter die niet meegeeft)
Maarja, die lessen zijn ook 2x zo duur bijna.

Toch raad ik je dan aan om bijv. 2x per maand te lessen op een kwalitatief goede locatie dan elke week waarbij je eigenlijk het verkeerde leert.

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:46

Sassol schreef:
Natuurlijk rijden bestaat overigens niet, want er is niks natuurlijks aan rijden ;)

Zo goedkoop als een doorsnee manege zul je niet vinden, omdat de kwaliteit van de lessen ook een stuk hoger is. Ik ken in mijn buurt 1 manege waarvan er correct dressuurles gegeven wordt en er vanuit het paard gedacht wordt. (Dus zit jij vast in je rug, loopt het paard niet, want dat kan niet met een ruiter die niet meegeeft)
Maarja, die lessen zijn ook 2x zo duur bijna.

Toch raad ik je dan aan om bijv. 2x per maand te lessen op een kwalitatief goede locatie dan elke week waarbij je eigenlijk het verkeerde leert.

helemaal mee eens, niks aan toe te voegen :)
Zou je me kunnen laten weten welke manege dat is? Ben wel benieuwd :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:54

Zag trouwens dat ze goedkoper waren dan ik dacht, kosten zijn 13,50 per les.

Zoek dus een manege waar gewoon kwalitatief goed les gegeven wordt, daar hoeft niet perse het kaartje 'natuurlijk' bij te hangen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:34

Wellicht heeft Centered Riding ook je interesse? :)