Beetje laat, maar beter laat dan nooit denk ik dan. Wil jullie toch even laten weten hoe trots ik ben! Na een aantal selectie wedstrijden was het maar afwachten of dat ik met Petra geselecteerd zou zijn voor het District Kampioenschap.
Ik heb pas sinds december vorig jaar de overstap gemaakt naar het M in de dressuur. Mijn M-debuut was dan ook gelijk een selectie wedstrijd. Nooit had ik gedacht dat ik zulke punten zou rijden. Mijn 3 beste resultaten zouden meetellen, in mijn geval 202, 196 en 196. Echt niet ontevreden! Maar helaas heb ik mij in de dressuur niet geselecteerd, helaas 2 plaatsen erbuiten met maar 5 punten op de nummer 1! Je kunt dus nagaan hoe dicht het niveau in de M enkelspan pony bij elkaar lag! Toch was ik daar wel super trots om! Met een shetlander tussen alle welshen en dan nog zo ver komen, dappere pony kan ik wel zeggen!
Met de vaardigheid (klasse M) zouden de eerste 4 selectiewedstrijden meetellen, ik was alle 4 de wedstrijden foutloos en heb mij dus met de vaardigheid geselecteerd voor de District kampioenschappen oost!
Petra zat eigenlijk al 2 weken voor dat het kampioenschap zou zijn in een soort van dip. Had alles al geprobeerd maar mevrouw kon geen fatsoenlijke B proef meer lopen en pakte alleen maar het bit vast en deed steeds pogingen om er tussen uit te knijpen (gelukkig wel redelijk terug te nemen). Heb toen voor mezelf besloten om in de dressuur even weer terug te gaan naar de basis, de overstap naar de M is echt wel pittig en ze heeft in de selectie wedstrijden zulke goede proeven neer gezet(192, 191, 187, 192, 196, 202, 196), dat het misschien even in haar koppie te veel werd. Had ook nooit gedacht dat ik al gelijk zulke hoge punten zou rijden! Heb veel gelongeerd, en alleen maar in de lessen dressuurmatig getraind (2x in de week).
Ik had dus voor dat ik naar het kampioenschap ging er best een hard hoofd in en was super zenuwachtig, ik was veel te bang dat ze hem tijdens het parcours er tussenuit zou knijpen. Tijdens het losrijden heeft ze 1 keer geprobeerd er tussen uit te gaan, dan snap je misschien het commentaar tijdens het filmpje ook wel! Echter heeft Petra zich in het parcours voor de volle 100% gegeven, ze was wel sterk, maar wel te controleren! Ik mag dan ook met trots zeggen dat we KAMPIOEN MENDISTRICT OOST VAARDIGHEID KLASSE M zijn geworden!

Sorry weer veel meer informatie neer gezet dan dat ik van te voren had neer willen zetten, vaak slaan mensen het lezen toch over

Voor wie Petra nog niet kent, klein beetje informatie nog:

Naam: Petra van 't Boerenveen
Ras: Shetlander
Geslacht: Merrie
Leeftijd: 12
Hoogte: 1.06
Hieronder twee foto's. Ook nog twee filmpjes waaruit ook wel blijkt hoe dat ik er van te voren in stond haha!

Alle kampioenen en reserve kampioenen van de vaardigheid:

Bedankt voor 't kijken allemaal!
Een berichtje zou leuk zijn