Compliment lukt niet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kimkleuskens

Compliment lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 16:22

Hoi!!
Ik heb geen idee of mijn bericht goed staat, eerste keer dat ik op bokt zit!!
ik heb ook even gezocht, maar ik kon mijn vraag maar niet beantwoord krijgen.

Ik heb een shetlander ruintje van 6 jaar waarmee ik al een hele tijd vrijheidsdressuur oefen.
hij kan redelijk veel trucjes, maar het compliment wil maar niet lukken. hij kan wel met begeleiding, dus als ik zijn been naar achter begeleid in het compliment komen, maar na heel veel oefenen met commando's, aanrakingspunten, voetje vragen etc etc wil het maar niet lukken om hem zelf in het compliment te laten zitten.

kan iemand mij hier bij helpen???

Annabel

Re: Compliment lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:27

Kent hij de spagaat al? en normale buiging?

Kimkleuskens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 16:31

Ja, dat kan hij alletwee perfect, ik vraag het compliment ook altijd vanuit de spagaat en bij het compliment houdt hij zijn hoofd ook heel mooi opgeheven, 't enige probleem is dat ik al alles geprobeerd heb om het hem zelf te laten doen maar dit is t enige trucje waar ik echt moeite mee heb, de rest snapt hij meteen. nu weet ik wel dat dit een lastig trucje is, maar ooit moet het toch lukken..?

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:32

ik volg dit even.

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 07:31

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, maar wat bij mijn pony heel erg helpt is om het in kleine deeltjes af te laten bouwen (de handhulpen).Wat ik bijvoorbeeld deed is met het handvat van de zweep (of stick) het been ondersteunen net als je met je handen doet. Ik gaf dan het commando en soms nog een beetje hulp. Als dit goed ging ging ik weer een stapje verder door heel lichtjes nog het been te ondersteunen en dan uiteindelijk kon hij in het compliment zonder handhulpen. Hopelijk heb je hier iets aan :)