Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tolbergfan schreef:Ik geef als tip veel ophoudingen rijden, halthouden en weg, halthouden en weg, ieder paard word daar gretig van, reageerd hij niet op stem niet treuzelen en een tik met de zweep (klinkt niet zo aardig)Maar het werkt echt. Daarnaast houd je de training afwisselend, zodat hij het leuk blijft vinden. Succes komt helemaal goed!
Shenavallie schreef:Tolbergfan schreef:Ik geef als tip veel ophoudingen rijden, halthouden en weg, halthouden en weg, ieder paard word daar gretig van, reageerd hij niet op stem niet treuzelen en een tik met de zweep (klinkt niet zo aardig)Maar het werkt echt. Daarnaast houd je de training afwisselend, zodat hij het leuk blijft vinden. Succes komt helemaal goed!
Ik denk dat jij tempowisselingen bedoelt, in plaats van ophoudingen. Een (halve) ophouding is iets heel anders. Een teveel aan (halve) ophoudingen is ook niet goed, wordt een paard op den duur murw van. Tempowisselingen rijden is wel goed, mits je deze ook werkelijk onverwacht rijdt en niet standaard op dezelfde plaats.