goed boek voor beginselen beleren paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horsefan08

goed boek voor beginselen beleren paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 12:04

hallo allemaal:)

ik heb 5 jaar lang een eigen paard gehad maar omdat ik daarna erg ziek ben geworden heb ik daar mee moeten stoppen, ik had gewoonweg de energie niet meer. nu 2 jaar later gaat het beetje voor beetje beter met me en beginnen paarden toch weer te kriebelen. rijden kan ik de eerst komende tijd zeker nog niet maar dat is ook niet nodig vanaf de grond zijn ook genoeg dingen te doen namelijk!

Mijn schoonouders hebben 3 tinkers van 6,7 en 12. Alleen de tinker van 12 is beleerd. Nu leek het me wel een uitdaging om de tinkers van 6 en 7 te gaan beleren. hier zal veel tijd in gaan zitten omdat ze nog geen eens hun hoeven laten uitkrabben (ze hebben alleen maar op het land gelopen, met alle 3 de tinkers word helemaal niks gedaan) en ook nog de dingen als netjes aan het halster mee lopen etc. moeten ze leren.

Nu vroeg ik me af of jullie misschien nog goede boeken weten voor het beleren van een paard en dan echt helemaal vanaf het begin? mijn eigen paard heb ik zelf wel helemaal beleerd...maar kon wel de basisbegrippen van longeren, hoef krabben en netjes vast staan en geborsteld worden...

en denken jullie dat het al wat lastiger gaat worden omdat de tinkers toch al 6 en 7 zijn??

nou ik hoor graag van jullie!

groetjesss!:)

HorseAlround

Re: goed boek voor beginselen beleren paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:07

Gebruik je verstand, neem de rust en de tijd en zorg voor een goede begeleiding

Sommige dingen kun je niet leren uit een boek

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 12:10

Horse alround, het is zeker niet te leren uit een boek...maar het kan je wel op weg helpen en ideeën geven van hoe aan te pakken en welke manieren er zijn! een beetje verdieping op zijn tijd kan ook geen kwaad;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:36

Geheel niet/nauwelijks in handen zijn geweest nog op die leeftijd kan het wel eens lastig maken. Ze zijn niet gewend dat mensen iets van ze willen en de wereld is denk ik ook niet groter dan de wei?

Ik zou hier een ervaren iemand bij halen, want dit is een stuk lastiger dan met een jong paard/paard dat in handen zijn gewend is.